  • Data: 2003-11-12 21:29:42
    Temat: Re: Prośba o pomoc - firma windykacyjna- długie!!
    Od: "P N" <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mecenas <m...@n...pl> napisał(a):

    > Z uwagi na wiele postów pojawiających sie na grupie dotyczy działalności
    > firm windykacyjnych, chciałbym wyjaśnić grupowiczom pewne sprawy.
    > 1. firma windykacyjna na podstawie umowy staje się wierzycielem (
    > przeniesienie wierzytelności bez zgody dłużnika - art. 509 k.c.),
    >
    > 2. firma widnykacyjna działa w imieniu wierzyciela na podstawie udzielonego
    > pełnomocnictwa.

    Wg mnie jest o wiele częściej występujące.Firma windykacyjna bierze dla
    siebie określony procent od odzyskanego długu.

    > W pierwszym przypadku firma jest wierzycielem i obowiązują ją wszelkie
    > postanowienia umowy, kodeksu cywilnego itp., a w drugim przypadku obowiązuje
    > treść udzielonego pełnomocnictwa oraz przepisy kodeksu cywilnego.
    > Tak więc wszelkie straszenie przez firmę widnykacyjną jest bezprawne,
    > możliwe jest tylko poza wezwaniem do zapłaty, wniesienie pozwu do sądu,
    > skierowanie prawomocnego nakazu lub wyroku do komornika.

    Nie wiem jak poszczególne firmy windykacyjne,ale np taki Kruk nie zajmuje się
    wnoszeniem pozwów itp,on po prostu ma umowę z kancelarią radcowską która robi
    papierkowo-sądową robotę.Wiem to z doświadczenia :)

    > Jak widać firma windykacyjna nie jest takim strasznym diabłem jak go malują.
    > Firmy windykacyjne stosuja jednak różne metody odzyskiwania długów, jak:
    > rozmowy z dłuznikami, osobiste wizyty u dłuznika, kilkakrotne pisemne
    > wezwania do zapłaty. Pewne działania można jednak zakwalifikować jako
    > naruszające prawo, np. dobra osobiste, mir domowy itp.
    >
    > Oczywiście, jeżeli dłużnik jest zobowiązany uregulować należność (dług)
    > niekwestionowaną to nie może on uchylać się od tego i narażać wierzyciela na
    > straty.
    >
    > Jeżeli ktoś może coś dodać to jest to mile widziane.

    Na koniec dodam:istnienie coraz większej liczby firm windykacyjnych świadczy
    o zapaści sądownictwa,a w szczególności egzekucji w Polsce.Gdyby było na
    odwrót firma-wierzyciel by nie bawiła sie w odzyskiwanie długu przez firme
    windykacyjną tylko sama by wzięła na siebie windykację należności.
    Pzdr