    From: tan <t...@n...o2.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prosba o pomoc: Prawo pracy - Wywalenie z pracy
    Date: Fri, 06 Sep 2002 14:45:52 +0200

    przemek wrote:
    > A ja widz?!
    > 1. Prawo naruszono wcze?niej, gdy? zgodnie z obowi?zuj?cym (wówczas) prawem
    > pracy 3 umowa na czas OKRE?LONY sta?a si? umow? na czas NIEOKRE?LONY.
    Tak. W ogolnosci ja tez to wiem. Chodzilo mi jednak o ten konkretny
    przypadek. Moje watpliwosci budza:
    1. Umowa za kazdym razem jest na inna ilosc godzin.
    2. Jest to praca dodatkowa

    > 2. z ustawy "Karta Nauczyciela" wynika, ?e nauczyciela na czas okre?lony
    > mo?na zatrudniae wy?acznie w ?ci?le sprecyzowanych tam przypadkach np. na
    > zast?pstwo nauczyciela przebywaj?cego na bezp?atnym urlopie. W innych
    > przypadkach winna byae zawarta od samego pocz?tku umowa na czas nieokre?lony.
    Ciekawe. Nie byla to praca na zastepstwo. Nauczyciel pracowal jako
    jedyny nauczyciel swojego przedmiotu w tej szkole.
    Czyli Dyrektor zlamal przepisy juz podczas pierwszego zatrudnienia?
    Dzieki za ta wskazowke:)

    > Czy nauczyciel, którego sprawa dotyczy, urwa? si? z choinki, ?e taki
    > nie?wiadomy i nic nie wiedz?cy? Dawa? z siebie robiae wa?a przez lata ca?e...

    Coz, moze sie i urwal, ale teraz ma problem. Jest to dobra znajoma mojej
    matki, ktora ja tez bardzo lubie i chce jej pomoc.

    > ale nie wszystko jest stracone. ten rok powinien jeszcze "utargowaae" 0 ile
    > nie da za wygran?, potem czyli do ko?ca maja 2003 dostanie wymówienie!
    > p.

    Dzieki za dotychczasowe porady. Mam jeszcze jedno pytanie. Osoba ta we
    wrzesniu nie poszla juz do pracy. Dowiedziala sie o "zwolnieniu" ustnie
    i troche sie tym zdenerwoala. Nie wyznaczono jej rowniez godzin pracy
    (nie dano planu zajec).

    Co w takim przypadku? Czy "niezbyt mily" Dyrektor moze to potraktowac
    jako samowolne opuszczenie miejsca pracy, gdy Pracownik bedzie sie
    upieral, ze ma umowe na czas nieokreslony?

    (przepraszam, ze to pytanie jest troche zakrecone, ale mam nadzieje, ze
    zrozumiale;))

    pozdrawiam - tan

    PS. Prosze rowniez o inne porady:)

    chcesz do mnie napisac