    From: "Tiger" <c...@a...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problemy z operatorem Internetu
    Date: Sun, 15 May 2005 19:58:44 +0200

    > "polecenie zapłaty" to jest bardzo niebezpieczne narzędzie (jak widać)
    > dlatego przy cenach niezmieniających się przez kilka miesięcy lepiej dać
    > "zlecenie stałe" wtedy masz gwarancję że przelewy będą robione zawsze w
    > ustalonych terminach a nie z opóźnieniem

    Wiem, co trzeba robic, zeby na przyszlosc sie ustrzec. :-) Najbardziej
    chcialbym sie dowiedziec, czy w tej sytuacji nalezy traktowac polecenie
    zaplaty w polaczeniu z umowa, w ktorej jest mowa o comiesiecznych
    abonamentach, jako doslowne rozumienie: "Operator moze w jednym miesiacu
    sciagnac jedna kwote, rowna miesiecznej oplacie abonamentowej za dany okres
    rozliczeniowy, ktorej wysokosc jest okreslona w umowie pomiedzy Operatorem a
    Abonentem". Czy w tym kontekscie sciagniecie w kwietniu oplat, ktore
    operator "zapomnial" pobrac za luty i marzec. Czy nie jest to z punktu
    widzenia naruszenia terminowo-kwotowych zasad umowy taka sama sytuacja, jak
    gdyby Operator "przypomnial sobie" o pobraniu pieniedzy na 3 miesiace
    naprzod, bo mu sie tak podoba. Uwazam, ze tak byc nie powinno.

    Pozdrawiam

    Andrzej