eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoProblemy z operatorem Internetu › Re: Problemy z operatorem Internetu
  • Data: 2005-05-16 08:27:41
    Temat: Re: Problemy z operatorem Internetu
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    firma mm napisał(a):

    >> W sytuacji, gdy stwierdziliby Państwo błąd w zrealizowanym Poleceniu
    >> Zapłaty (np. kwota obciążenia byłaby niezgodna z fakturą otrzymaną od
    >> wierzyciela) przysługuje Państwu prawo odwołania transakcji. Zgodnie z
    >> przepisami Ustawy Prawo bankowe odwołanie może nastąpić nie później
    >> niż w terminie:
    >>
    >> * 30 dni kalendarzowych od dnia obciążenia rachunku w przypadku
    >> osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej,
    >> * 5 dni roboczych w przypadku pozostałych osób.
    >
    > po płatności można odwołać jak już przelew na konto odbiorcy nastąpił ?
    >

    Tak. Zgodnie z prawem bankowym. Zresztą z formalnego punktu widzenia to
    nie jest przelew.

    Dlatego uważam, że PZ jest najwygodniejszym sposobem zapłaty, głównie z
    uwagi na brak konieczności pilnowania terminów. Oczywiście muszą
    zachodzić dodatkowe okoliczności chociażby:

    - kontrolujesz w miarę na bieżąco faktury od usługodawcy
    - masz bezpośredni wgląd w stan konta, np. w banku internetowym
    - dysponujesz "pewnym" zapasem płynności finansowej, np. linią debetową.
    W takim przypadku odwołanie PZ spowoduje, że nie będą się liczyły
    odsetki od zadłużenia z tego tytułu.

    Oczywiście troszkę inaczej będzie wyglądać problem, gdy ktoś żyje "od
    pierwszego do pierwszego" i zniknięcie, nawet chwilowe, znaczącej kwoty
    może spowodowac problemy.


    M.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1