eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoProblem z wyceną wartości pojazdu - zaniżenie - PZU › Re: Problem z wycena wartosci pojazdu - zanizenie - PZU (was: Problem z wyceną wartości pojazdu - zaniżenie - PZU)
    From: Mieczyslaw <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problem z wycena wartosci pojazdu - zanizenie - PZU (was: Problem z
    wyceną wartości pojazdu - zaniżenie - PZU)
    Date: Thu, 20 May 2004 23:01:51 +0200
    Sender: m...@o...pl@81.210.63.241

    Thu, 20 May 2004 18:44:10 +0000 (UTC), na pl.soc.prawo, Grzegorz
    napisał(a):

    > Około 2 tygodni wcześniej ubezpieczalem samochód (kolejny, 3 już rok,
    > dotychczas bez szkód) w PZU - AC/OC/NW. Samochód ubezpieczono na 20500 PLN.
    >
    > PZU uszkodzenia w moim pojeździe (generalnie reflektor + chłodnica +
    > intercooler + zderzak) zakwalifikowało jako szkoda całkowita. Wynikało to z
    > dosyć znacznego zaniżenia (17000 PLN) wartości samochodu.

    PZU z reguly zaniza warosc samochodow w czasie wyceny szkod.
    Jezeli dobrze cie zrozumialem to Twoj samochod stracil na wartosci 3500 PLN
    w ciagu 2 tygodni ( w/g PZU ).
    Przeciez to ewidentna bzdura. IMO wartosc samochodu powinna byc zgodna z
    kwota ubezpieczenia ( 20500 PLN ).
    Mialem podobna sprawe, z tym ze powazniejszy wypadek. Samochod ubezpieczony
    AC ( kwota w polisie)na 33000 PLN biegly wycenil na 20500 PLN i uznal
    szkode calkowita, a od tej kwoty potracil wartosc pozostalosci, ktora
    wycenil na 7000 PLN. Odwolania nie pomagaly. Po kilku miesiacach
    przepychanek zdecydowalem sie na wystapienie z pozwem do sadu. Bardzo
    szybko zaproponowali ugode. Oczywiscie chcieli jeszcze cos urwac, ale
    ostatecznie uzyskalem pelna kwote - podarowalem im jedynie polowe odsetek.

    > Pikanterii dodaje fakt iż między wyceną na 20500 PLN a wyceną na 17000 PLN
    > samochód powiększył swoją wartość o jakieś 2000 PLN (zakup nowych
    > amortyzatorów oraz opon - na wszystko mam faktury).
    >
    > Czy w związku z tym mogę domagać się na podstawie tych faktur podniesienia
    > wartości pojazdu do 19000 PLN (powinno spowodować to automatycznie uznanie
    > szkody jako niecałkowitej).

    Niestety nie wiem czy mozna sie domagac podniesienia wyceny o nowe czesci,
    a nie mam OWU AC z PZU bo z nimi zerwalem.
    Natomiast nie wiem czemu chcesz sie upierac przy niecalkowitej szkodzie ?
    Jezeli jestes w stanie dokonac naprawy taniej niz proponowane Ci 17000 PLN
    to biez kase i wyremontuj, zrob przeglad i uzywaj auta (powinno ci zostac
    sporo na drobne wydatki).

    > Poza tym dosyć wysoko PZU raczyło wycenić szkody w samochodzie. Z tego co
    > wiem w 8 letnim samochodzie policzono wartość.... nowych części.

    A niby jak mialby wyceniac koszt naprawy - wg cen ze zlomowiska ?
    Przeciez po to jest ubezpieczenie zeby w razie wypadku naprawiac samochod
    wymieniajac czesci na nowe. Oni nie moga inaczej.
    Ty dokonujac naprawy mozesz wyklepac maske lub kupic na szrocie, to samo z
    innymi czesciami ale to *ty ryzykujesz* czy te czesci beda sprawne i jak
    dlugo beda sprawne. To jest kwestia twojego wyboru

    --
    Mieczysław
    ----