eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoProblem z reklamacją - prośba o pomoc › Re: Problem z reklamacją - prośba o pomoc
  • Data: 2005-10-27 22:41:16
    Temat: Re: Problem z reklamacją - prośba o pomoc
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    In article <djm5pd$mmf$1@inews.gazeta.pl>, kam wrote:
    > Marcin Debowski napisał(a):
    >> Moje wątpliwości wynikają głównie z tego, że takie postępowanie to w
    >> praktyce przerzucenie odpowiedzialności na sprzedawce za niedochowanie
    >> nalezytej staranności konsumenta. Dodatkowo, wydawałoby się (na chłopski
    >> rozum), że udowodnienie faktu zawarcia umowy powinno poprzedzać właściwą
    >> reklamację, bo ta odpowiedzialność sprzedawcy jest wyłącznie konsekwencją
    >> zawarcia umowy a sam jej fakt jest tu właśnie sporny.
    > Przepisów dowodowych nie można chyba nazwać przerzuceniem
    > odpowiedzialności. W końcu sprzedawca ten dokument ma, a skoro nie chce
    > mu się szukać...

    Te przepisy zobowiązują sprzedawcę wobec sądu a nie wobec konsumenta.
    Nie widzę powodu dla którego ten pierwszy w normalnym trybie reklamacyjnym
    ma ponosić koszty szukając potwierdzenie zakupu w swoich rejestrach. To
    nie musi być mały sklepik, który sprzedaje 3 sztuki czegoś-tam dziennie.
    Zresztą, dlaczego sąd właściwie ma żądać takiego dowodu? Przecież
    sprzedawca nie będzie twierdził, że on nie istnieje, a że odrzucił
    reklamację bo go nie przedstawiono.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1