eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoProblem z reklamacją - prośba o pomoc › Re: Problem z reklamacją - prośba o pomoc
  • Data: 2005-10-28 06:30:22
    Temat: Re: Problem z reklamacją - prośba o pomoc
    Od: kam <#k...@w...pl#> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Marcin Debowski napisał(a):
    > Te przepisy zobowiązują sprzedawcę wobec sądu a nie wobec konsumenta.
    > Nie widzę powodu dla którego ten pierwszy w normalnym trybie reklamacyjnym
    > ma ponosić koszty szukając potwierdzenie zakupu w swoich rejestrach. To
    > nie musi być mały sklepik, który sprzedaje 3 sztuki czegoś-tam dziennie.

    We własnym interesie. Jak będzie musiał zrobić to w postępowaniu
    sądowym, to trochę więcej będzie to kosztowało. :)

    > Zresztą, dlaczego sąd właściwie ma żądać takiego dowodu? Przecież
    > sprzedawca nie będzie twierdził, że on nie istnieje, a że odrzucił
    > reklamację bo go nie przedstawiono.

    Żaden przepis nie uzależnia przecież odpowiedzialności sprzedawcy od
    przedstawienia czegokolwiek. To nie, odwołując się do sąsiednich
    tematów, ulga w komunikacji miejskiej, gdzie musisz przedstawić
    dokument. Odpowiedzialność istnieje albo nie istnieje obiektywnie.
    Sąd nie rozpatruje odwołania od decyzji sprzedawcy, a bada zasadność
    żądania - reklamacji. A ta wynikać będzie z faktu zawarcia umowy i
    istnienia niezgodności. Jeśli kupującemu uda się to udowodnić, to
    przecież nikogo nie będzie interesowało jaki był przebieg wcześniejszych
    kontaktów między stronami - może, ale bardzo wątpię, na poziomie kosztów
    postępowania...
    Nie ma przecież przeszkód (poza obawą o szybkość działania sądu -
    doręczenia pozwu), by reklamację zgłosić od razu w pozwie ;)

    KG

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1