    From: "Artur Ch." <s...@r...pbz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problem z pracodawcą - zwolnienie lekarskie a nakaz sądowy
    Date: Thu, 23 Feb 2006 12:25:19 +0100

    Dnia 23 lut o godzinie 10:52, na pl.soc.prawo, Johnson napisał(a):

> [...]
    było w pakiecie wynagrodzenia za pracę?

    > Już pisałem, ze to niczego nie zmienia.

    Bo ty tak napisałeś?
    Uważasz się za wyrocznię ostateczną??

    > W okresie choroby zgodnie z kodeksem pracy pracownik zachowuje tylko prawo do
    > wynagrodzenia.

    Ustawiłem FUTa na prawo.podatki z postu w którym twierdziłeś cos takiego:

    Ja doczepiłem się frazy o "dodatkowym świadczeniu za prace" i skierowałem
    to na prawo.podatki.
    Odpisał tam Gotfryd - osoba która jednak te tematy ma opanowane - jest
    powszechnie szanowanym grupowiczem na prawo.podatki.

    Jak zauważono w innym temacie na tej grupie - jeżeli ktoś Cię zapędzi w
    kozi róg, albo co gorsza, sam sie tam zapędzisz - to później już nie
    odpisujesz z reguły.

    W przypadku z tego wątku - już nie podniosłeś rękawicy.
    Dlaczego?
    Ponieważ nie wiesz co ma w umowie zawarta ta osoba która jest na tym
    zwolnieniu i ma w użytkowaniu samochód i laptop, a użyłeś wyrażenia które
    by pracodawcy mogły conieco zaszkodzić ;)

    > Według mnie wynagrodzenia rozumianego ściśle.

    Np. postu Gotfryda:

    Hm... jeśli laptop i komóra "przysługuje" nie jako narzędzie pracy ale
    może być jako swoisty bonus wykorzystywana dla celów osobistych poza
    pracą to on chyba jednak ma rację...!

    Art. 12.
    1. Za przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy [...]
    uważa się wszelkiego rodzaju wypłaty pieniężne oraz wartość
    pieniężną świadczeń w naturze bądź ich ekwiwalenty,
    bez względu na źródło finansowania tych wypłat i świadczeń
    [...]
    niezależnie od tego, czy ich wysokość została z góry ustalona
    [...]
    jak również wartość innych nieodpłatnych świadczeń lub świadczeń
    częściowo odpłatnych.
    [...]
    3. Wartość pieniężną innych nieodpłatnych świadczeń lub
    świadczeń częściowo odpłatnych ustala się według zasad
    określonych w art. 11 ust. 2-2b.

    A art.11 nakazuje zastosować ceny:
    - stosowane wobec innych odbiorców jeśli są to świadczone usługi
    - rynkowe, jeśli to nie są świadczone usługi.
    Wypożyczenie laptopa, jeśli firma nie świadczy usług wypozyczania
    laptopów, powinno być oparte... ano już wiesz o co.

    Oczywiście cały problem spowodowany jest powołaniem się na to
    że komórka "przysługuje" - czyli że wolno z niej dzwonić w celach
    osobistych!

    > Ale pogląd iż jest to wynagrodzenie jest błędny. Są to narzędzia do
    > pracy powierzone pracownikowi przez pracodawcę.

    Odpowiedz stanowczo i jak facet:
    - znasz treść umowy o pracę tej osoby która przebywa na zwolnieniu że
    wysuwasz tak daleko idąca interpretację????

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany