    From: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Problem z pojazdem
    Date: Thu, 18 Mar 2004 07:13:42 +0800

    In article <c39o57$bdi$1@atlantis.news.tpi.pl>, Max wrote:
    > na małą naprawę . Tam okazało się, że samochód jest po wypadku i brakuje
    > poduszek powietrznych, zepsute są napinacze pasów bezpieczeństwa.
    > Poinformowano mnie tam, że ten model powinien mieć w standardzie poduszki.
    > Zwróciłem się do sprzedawcy auta, czyli do Fiata, o to aby usunęli usterki.
    > Tam stwierdzili, że oni są tylko pośrednikami, a odpowiedzialność spoczywa
    > na komitencie. Ten znowu mówi, że trzeba iść do Fiata, bo oni odebrali auto
    > w rozliczeniu za nowe i to oni odpowiadają. Pytanie: Na kim spoczywa
> [...]

    Art. 770. Komisant nie ponosi odpowiedzialności za ukryte wady fizyczne
    rzeczy, jak również za jej wady prawne, jeżeli przed zawarciem umowy podał
    to do wiadomości kupującego. Jednakże wyłączenie odpowiedzialności nie
    dotyczy wad rzeczy, o których komisant wiedział lub z łatwością mógł się
    dowiedzieć.

    Rozumiem że nie podał tego do wiadomości kupującego?
    No to ponosi odpowiedzialność.

    --
    Marcin