    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 20 Nov 2021 02:29:56 -0800 (PST)
    Subject: Re: Problem z podpisaniem karty obiegowej na uczelni
    From: Użytkownik Gmail <g...@g...com>

    czwartek, 28 czerwca 2007 o 21:27:40 UTC+2 Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "Szerr" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Rozumiem, że z jakiegoś powodu uznajesz, że akademik działalności
    > gospodarczej nie prowadzi :-) Wątpię, choć wykluczyć tego, że to jakaś
    > forma stowarzyszenia nie mogę. Choć zapewne zatrudniają pracowników,
    > wystawiają faktury, otrzymują należności itd.
    > Ale tak, czy siak nie wiem, co też miało by to mieć do rzeczy. Dla pewności
    > jeszcze sprawdziłem komentarze zawarte w LEX-ie i żaden z nich słowem nie
    > zająkuje się o konieczności prowadzenia przez potencjalnego sprawcę
> [...]

    Ja w roku 2012 zostałem skreślony z listy studentów jednej z uczelni w Szczecinie.
    Potem okazało się, że w lutym 2013 jeden z sądów rejonowych w Polsce zarządził wobec
    mnie wykonanie kary 1 roku pozbawienia wolności. Podczas pobytu w więzieniu zwróciłem
    się do władz uczelni o zwrócenie mi dokumentów które składałem przy rekrutacji na
    studia. Najpierw powalczyłem o umorzenie długu w bibliotece głównej za zagubione i
    niezwrócone książki (bagatela ponad 1200 zł), wnioskowałem też o umorzenie długu za
    pobyt w akademiku przez 2 miesiące jako gość hotelowy. W celu doprecyzowania: z
    akademika wyprowadziłem się w czerwcu 2012 roku nie rozliczając się. Zabrałem rzeczy
    i wyjechałem. Uczelnia początkowo wzbraniała się z umorzeniem długów: biblioteka
    główna najpierw proponowała mi odszukanie książek i ich przekazanie przez rodzinę,
    potem chcieli bym do końca roku 2014 zapłacił kwotę około 320 zł za same książki, w
    końcu umorzony został cały dług. Za pobyt w akademiku jako gość hotelowy uczelnia
    skierowała jak jeszcze byłem na wolności pozew do sądu cywilnego o zapłatę. Już w
    czasie mojego pobytu w zakładzie karnym sprawę skierowali do komornika sądowego,
    który co oczywiste, nie odzyskał żadnej części długu.

    W międzyczasie w marcu 2014 roku uczelnia zwróciła mi dokumenty składane przy
    rekrutacji na studia, a około rok od wyjścia z więzienia umorzono mi zadłużenie za
    akademik. Skutek: system ściągania należności na uczelni został drastycznie
    uszczelniony.

    Także z każdej sytuacji jest wyjście, ja się rozliczyłem z akademikiem i biblioteką
    główną nie płacąc zadłużeń, niczego nie naprawiając i nie wypełniając kart
    obiegowych. Wyrok odsiadywałem w związku z jedną ze spraw dyscyplinarnych na uczelni.