  • Data: 2007-06-28 19:27:40
    Temat: Re: Problem z podpisaniem karty obiegowej na uczelni
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Szerr" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:f5vhi8$p4a$1@inews.gazeta.pl...

    > Czyli zachowania kierowniczki nie da się podpasować pod żadne
    > przestępstwo
    > niestety.

    Rozumiem, że z jakiegoś powodu uznajesz, że akademik działalności
    gospodarczej nie prowadzi :-) Wątpię, choć wykluczyć tego, że to jakaś
    forma stowarzyszenia nie mogę. Choć zapewne zatrudniają pracowników,
    wystawiają faktury, otrzymują należności itd.

    Ale tak, czy siak nie wiem, co też miało by to mieć do rzeczy. Dla pewności
    jeszcze sprawdziłem komentarze zawarte w LEX-ie i żaden z nich słowem nie
    zająkuje się o konieczności prowadzenia przez potencjalnego sprawcę
    działalności gospodarczej. Jeśli swe przekonanie wywodzisz z faktu, że
    przepis ten się znalazł w dziale poświęconym przestępstwom przeciwko
    obrotowi gospodarczemu, to nic bardziej mylnego. W tym dziale znajduje się
    kilka artykułów, które nie koniecznie muszą się wiązać z prowadzeniem
    działalności gospodarczej przez sprawcę, lub ofiarę. By Cię przekonać
    sugeruję lekturę art. 308.Zobacz, jaki wymieniono tam katalog ponecjanych
    sprawców. :-)