  • Data: 2008-04-02 13:46:19
    Temat: Re: Problem z byłym (obecnym) pracodawcą
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 2 Apr 2008, Maverick wrote:

> [...]
    [...]
    > A masz dowod ze go zdales? Jakies potwierdzenie odbioru/przyjecia na stan
    > itp? z data i podpisem osoby przyjmujacej? jakis swiadek?
    >
    > Jesli tak to raczej mozesz ich wyslac na drzewo - bo nie ty go urzywales na
    > co masz potwierdzenie/swiadkow.

    Ale mi z postu wychodzi, że pracodawca zechce obciążyć grupowicza
    rozliczeniem za PRZESZŁE rozmowy (z tego telefonu)!

    Styczeń 2007: - 12 zł
    Luty 2007: - 2 zł
    Listopad 2007: 4 zł
    Grudzień 2007: nic
    Razem: 72 zł
    W wersji optymistycznej.

    Albo wersja "mocniej czepialska" (przecież my nie znamy regulaminu
    korzystania z tego telefonu[1]):
    Do tego: 70 zł za sprawdzenie bilingów (w tym ileś-tam operatorowi
    plus dwie osobodniówki ;)) bo stwierdzono że rozmowy o wartości
    750 zł (w ciągu roku) były "niesłużbowe" :>, czyli doliczamy
    72 zł + 70 zł + 750 zł...

    [1] w zasadzie jak pracodawca pozwala na wykorzystywanie "limitu" na
    cele osobiste, to *powinien* rozliczać z tego pracowników, bo musi
    zmiejszyć o tyle odliczenie VAT z faktury oraz doliczyć toto do
    przychodow pracownika. Jak tego nie robi, to US może mu (pracodawcy)
    zrobić "młyn".
    Część pracodawców pewnie robi tak że zabrania używania telefonów
    do celów niesłużbowych i przymyka oko na łamanie regulaminu, ale
    wtedy to pracownik jest *wszystkiemu* winien i scenariusz j.w.
    wydaje się prawdopodobny.
    Oczywiście doliczając 750*22% = 165 zł podatku VAT do zwrotu (jako
    szkodę pracodawcy) oraz potrącając 750*19% = 142,50 dochodowego
    "z innych przychodow" w ramach rozliczania.

    Przedstawiam wersję pesymistyczną, ale:

    > Jeszcze jedno - czy w umowie o prace, ew w aneksie jakims miales przypisany
    > telefon sluzbowy do siebie? na jakiej podstawie go otrzymales? czy byly
    > opisane warunki zwrotu telefonu sluzbowego?

    ...otóż to, trafiasz w sedno :)

    pzdr, Gotfryd