  • Data: 2009-03-16 15:59:16
    Temat: Re: Problem spadku
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Cavallino wrote:

    > Chyba nie tyle córka, co obecni właściele - czyli Ty i Twoja mama.

    > A ja myślę że tak.
    > Chatę odziedziczyłaś Ty i mama - i to was będzie dotyczyła ulga w
    > podatku od spadków (na mieszkanie) jeśli przemieszkacie tam 5 lat.
    >
    > Twojej córki te 5 lat nie będzie obowiązywać, bo ona chatę otrzyma nie w
    > 1988 roku, ale z chwilą śmierci Twojej mamy.
    > A jakie wtedy będą przepisy to nikt nie wie.

    No wiec wydaje mi sie, ze punkt 2 i 3 sa sprzeczne
    Albo testament albo darowizna.
    Jesli testament to beda obowiazywaly przepisy z dnia smierci i tego nikt
    nie wie jakie. Np ulga meldunkowa byla i sie zniknela.

    Jesli darowizna, to przepisy z dnia dzisiejszego czyli od razu wiadomo,
    ze nie zaplaci, z tym, ze w tym momencie corka stanie sie wlascicielką
    od zaraz i np. za dwa lata moze babci powiedziec wynos sie z mojego domu.