  • Data: 2009-03-16 16:24:24
    Temat: Re: Problem spadku
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    n...@g...com wrote:
    > w mojej ocenie wartosc domu po dzisiejszych cenach ale wg stanu domu
    > na rok 1988 to ok 240.000
    > Dom ma 140 m2 czyli po 1700 m2
    > Wolne jest 110 m2 czyli pozostaje 30m2
    > 30m2 * 1700 = 51.000
    > Spadku jest tylko polowa domu wiec 25500
    > Spadkobiercow jest 2 wiec po 12750

    prawie dobrze.
    Z tym, że rozbij to oddzielnie na dwie osoby.
    Poniewaz dom ma 240 m2, ale tylko polowa jest w spadku,
    to kazdy z was dostaje w spadku po 60 m2,
    poniewaz kazdej soobie przypada 1/4 domu w spadku, to przypada tez 1/4
    ulgi czyli 27.5 m2

    i teraz pytanie czy ty i mama obie lapiecie sie na ta ulge.
    Tam są pewne warunki jak np. nieposiadanie innego mieszkania.
    Gdzie mieszkasz? z mamą? na pewno łapiesz się na ulgę?

    jak obie sie lapiecie to do podatkowanie (dla kazdego) jest 32.5 M2 x
    1700 zl = 55 tys - 9600 ulga = 45 tys/

    45 tys razy 7% (zawyzam) = ~ 3150 zl podatku od łebka.

    Fajnie, nie.