  • Data: 2009-03-16 15:18:46
    Temat: Re: Problem spadku
    Od: n...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    > Chyba nie tyle córka, co obecni właściele - czyli Ty i Twoja mama.

    > A ja myślę że tak.
    > Chatę odziedziczyłaś Ty i mama - i to was będzie dotyczyła ulga w podatku od
    > spadków (na mieszkanie) jeśli przemieszkacie tam 5 lat.
    >
    > Twojej córki te 5 lat nie będzie obowiązywać, bo ona chatę otrzyma nie w
    > 1988 roku, ale z chwilą śmierci Twojej mamy.
    > A jakie wtedy będą przepisy to nikt nie wie.

    W urzędzie skarnowym poinformowano mnie, że mnie i mojej mamy przepisy
    o podatku dochodowym nie będą obowiazywały ponieważ zamieszkiwałyśmy w
    tej nieruchomości ponad 5 lat od 88 roku. Natomiast będą nas dotyczyły
    przepisy o podatku od spadku i darowizn. Nieruchomość otrzymaną w
    drodze spadku możemy przekazać darowizną mojej córce (niezależnie od
    ulgi mieszkaniowej ponieważ w uldzie mieszkaniowej deklarujemy, że
    będziemy zamieszkiwać tę nieruchomość przez 5 lat i to się nie zmieni
    ale urzędu nie interesuje czy będziemy nadal jej właścicielkami).
    Natomiast moja córka otrzyma nieruchomość w drodze darowizny - nie
    zapłąci podatku od darowizny bo obejmują ją aktualne przepisy i jeśli
    przez 5 lat nie sprzeda nieruchomości to nie zapłaci również podatku
    dochodowego.

    Gdzies mnie wprowadzonow blad ??