  • Data: 2009-03-14 00:04:39
    Temat: Re: Problem spadku
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    n...@g...com wrote:
    > Na dzień dzisiejszy opuścił mnie mąż (nie mamy ani rozwodu ani
    > separacji nie stać mnie na cała procedurę

    teraz potaniało. 600 zł się należy. w zasadzie jak nie będzie awantury
    to chyba na zbliżonej kwocie się skończy.

    > a mąż terroryzuje mnie, że
    > jak cokolwiek rozpocznę to nie da mi pieniędzy na dziecko).

    bez łaski, powiedz mu, że komornik sam sobie weźmie bez pytania go.

    > 1. Czy spadek po moim ojcu przypada zarówno mnie jak i mojemu mężowi ?

    Nie. Spadek wchodzi do majątku odrębnego więc tak czy siak jest tylko twój.

    > 2. Czy w razie śmierci mamy spadek po niej przypada również w równych
    > udziałach mnie i mężowi.

    Nie. tylko tobie.

    > 3. Jak najlepiej się zabezpieczyć przed ew przejęciem spadku przez
    > męża.

    nijak, on z tego nie ma i nie będzie miał nic

    > 4. Proszę o sprawdzenie mojego rozumowania

    jeśli rodzice mieli majątek wspólny to jego cześć w połowie przypadła
    mamie, w połowie tobie. Więc po ojcu masz 1/4, mama ma 3/4.

    Potem całość będzie na ciebie.

    > 6. Czy jeśli mama testamentem przekaże swoje 3/4 mojej córce to w
    > razie niedokończenia procedury spadkowej przed jej śmiercią testament
    > będzie miał ważność ?

    będzie ważne, z tym, że naprawdę radzę spisać testament u notariusza bo
    już jesteście na dobrej drodze do popełnienia błedu

    mama nie przekazuje 3/4 czegoś tam tylko 100% "tego co ma". To że jej
    100% nie stanowi całości "czegoś" jest bez znaczenia.

    jak napiszecie 3/4 to twoja córka dostanie 3/4 z 3/4 a ty 1/4 z 3/4 plus
    1/4 którą już masz. jasne? :)

    Po za tym bardzo łatwo skopać testament, np. drukując go na komputerze.
    Ma być w całości odręczny ma mieć datę i podpis.
    W zasadzie nie widzę potrzeby sporządzania jakiegokolwiek testamenu. I
    tak wszystko dostaniesz ty. A co z tym zrobisz i jak przekażesz córce,
    czy i kiedy, to na to będziesz jeszcze miała dużo czasu.

    > Proszę o jakąkolwiek pomoc lub poradę jak sobie poradzić z mężem który
    > pewnie mi jeszcze wiele w życiu nerwów napsuje...

    złożyć wniosek do sądu o rozwód i ustalenie alimentów.
    jak dobrze pogooglasz przykłady znajdziesz w internecie
    same opłaty sądowe też nie są wysokie.
    Jeśli nie będziecie drzeć kotów o podział majątku wspólnego to w
    zasadzie prawnik nie jest ci potrzebny.