  • Data: 2003-03-14 08:29:01
    Temat: Re: Problem na Allegro
    Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > zaden sąd, policja i prokuratura nic nie pomoże jak nie ma dokumentów. Jest
    > na papierze potwierdzenie zgłoszenia reklamacji? Oni mają czyste ręce -
    > odesłali do serwisu, a poprzednie zgłoszenie rozpatrzyli pozytywnie bez
    > zbędnych ceregieli nie? ;)

    no i co z tego, skoro przedmiot ma dalej wady...poza tym chyba czlowiek ma
    jakis kwit z poczty, swiadczacy o tym, ze juz raz nabyty przedmiot wysylal do
    firmy w ramach reklamacj

    przepisy kc w tym wzgledzie sa jasne:

    Art. 560. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy odstąpić
    albo żądać obniżenia ceny. Jednakże kupujący nie może od umowy odstąpić, jeżeli
    sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz wolną od wad albo
    niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz
    była już wymieniona przez sprzedawcę lub naprawiana, chyba że wady są
    nieistotne.

    § 2. Jeżeli kupujący odstępuje od umowy z powodu wady rzeczy sprzedanej, strony
    powinny sobie nawzajem zwrócić otrzymane świadczenia według przepisów o
    odstąpieniu od umowy wzajemnej.

    § 4. Jeżeli sprzedawca dokonał wymiany, powinien pokryć także związane z tym
    koszty, jakie poniósł kupujący.

    Art. 563. § 1. Kupujący traci uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne
    rzeczy, jeżeli nie zawiadomi sprzedawcy o wadzie w ciągu miesiąca od jej
    wykrycia, a w wypadku gdy zbadanie rzeczy jest w danych stosunkach przyjęte,
    jeżeli nie zawiadomi sprzedawcy o wadzie w ciągu miesiąca po upływie czasu, w
    którym przy zachowaniu należytej staranności mógł ją wykryć. Minister Handlu
    Wewnętrznego może w drodze rozporządzenia ustalić krótsze terminy do
    zawiadomienia o wadach artykułów żywnościowych.

    Art. 567. § 1. Jeżeli z powodu wady fizycznej rzeczy nadesłanej z innej
    miejscowości kupujący odstępuje od umowy albo żąda dostarczenia rzeczy wolnej
    od wad zamiast rzeczy wadliwej, nie może on odesłać rzeczy bez uprzedniego
    porozumienia się ze sprzedawcą i obowiązany jest postarać się o jej
    przechowanie na koszt sprzedawcy dopóty, dopóki w normalnym toku czynności
    sprzedawca nie będzie mógł postąpić z rzeczą według swego uznania.

    Art. 568. § 1. Uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne wygasają po
    upływie roku, a gdy chodzi o wady budynku - po upływie lat trzech, licząc od
    dnia, kiedy rzecz została kupującemu wydana.

    chyba jasne, nie? szczegolnie art. 560...powolaj sie na niego i postrasz, bo
    chyba nie ma innej drogi
    ja kiedys sie tak z firmowymi, raz wymienianymi butami wozilem...ale tylko 2
    tygodnie, pozniej oddali kase

    pozdrawiam i zycze pozytywnego rozwiazania

    a tak btw, to przyznaje racje tym, ktorzy radza nie kupowac drogich rzeczy na
    allegro...niektorzy jak widac juz zablysneli przykladem

    pozdrawiam
    d.