  • Data: 2009-07-13 15:35:21
    Temat: Re: "Prawo" wariuje.
    Od: "neelix" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "WS" <L...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:848e1440-a78c-4e5e-80a7-cb65eba07056@v2g2000vbb
    .googlegroups.com...
    On 12 Lip, 09:38, "neelix" <a...@w...pl> wrote:

    > *A o wyższości ustawy nad rozporządzeniem kolega słyszał? Ustawa nie
    > zabrania cofania na jednokierunkowej.

    ustawa odsyla do szczegolowych rozporzadzen...
    przy takim podejsciu, to zaden znak nie ma sensu (jesli nie dubluje
    przepisow ustawy), i wlasciwie mozna by ich nie stawiac ;)
    np. zakaz skretu w lewo wg Twojej terorii nie obowiazuje, bo ustawa
    nie zakazuje skrecania w lewo na skrzyzowaniach ;)

    *No to żeby nie było wątpliwości należy powiedzieć jasno i wyraźnie, że
    ustawa jest dziurawym bublem prawnym. Teraz trzeba znaleźć kompromis między
    rozumem a zapisami, między zapisami ustawy a zapisami rozporządzenia.
    Inaczej się nie da. Ktoś odgórnie musi trochę nadinterpretować, dać jakąś
    sensowną wskazówkę, tak jak z miganiem na rondzie. Jeśli jest zakaz skrętu
    to jest on zapisany wprost. Weź taki B-36. Potrafili zapisać, że nie dotyczy
    zatrzymania wynikającego z war. lub przepisów RD? Tu też dla przejrzystości
    mogli zapisać, że nie wolno cofać. Nie napisali i jak widać narobili trochę
    zamieszania. Co ciekawe to ustawowy zakaz cofania dotyczy jak widzę raczej
    konkretnych obiektów drogowych. Z drugiej zaś strony mogli zapisać, że nie
    wolno cofać na jednokierunkowej i nie trzeba by wymieniać autostrady czy
    ekspresówki. Jakoś nie zapisali. Bubel. Wymieniając konkretnie zostawili
    lukę. Zaczynam podzielać wątpliwości co do cofania za D-3, ale ostrożnie. A
    co z nakazem jazdy przy prawej krawędzi jezdni? To co, nie wolno jechać
    lewym pasem ? Art. 16.4 zdaje się tworzyć alternatywę dla jazdy tylko blisko
    prawej kiedy pasy są wyznaczone, bo po co są wyznaczane? No i warto
    zastanowić się też czy ekspresowa jednojezdniowa może być dwukierunkowa.

    > *Rondo jest skrzyżowaniem. Jak sobie wyobrażasz cofanie na rondzie?
    > Przecież
    > musiałbyś się zatrzymać, żeby cofnąć.

    mozna np. wjechac na nie tylem pod prad? ;)

    *I wyjechać przed rondo, tylko po co skoro można je objechać dokoła? :-)

    ja po prostu uwazam, ze jadac tylem obowiazuja nas wszystkie przepisy
    jak przy jezdzie przodem + kilka ekstra (dotyczace cofania)

    *Jazda tyłem jest opisana w ustawie.
    neelix