  • Data: 2005-01-06 22:29:21
    Temat: Re: Prawo w szkole
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 06/01/2005 22:05, MoJe ImIe wrote :
    > Witam mam nastepujacy problem:
    > Jakto jest w szkole, mam tu na mysli dzienne liceum ogolnokszaltcace, czy
    > PELNOLETNI (skonczone 18 lat) uczen moze zastrzedz sobie prawo do nieujawniania
    > jego ocen innym osobom w tym m.in. jego rodzicom przez szkole. Tzn czy szkole
    > na jego wniosek przestanie informowac rodzicow tego ucznie o jego ocenach,
    > frekwencji etc. Czy rodzic takiego ucznie na zebraniu powinien miec dostep do
    > dziennika lekcji i czy rodzic w ogole ma prawo uczestniczyc w takiej wywiadowce
    > wbrew woli pelnoletniego syna/corki. Co powinien zrobic taki uczen aby tak sie
> [...]

    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&th=7236aaad8ed3
    188&rnum=1

    Czyli, powinien powołać się na treść art. 92 kodeksu rodzinnego i
    opiekuńczego, który wyraźnie zakreśla granicę władzy rodzicielskiej na
    ukończenie 18 roku życia. Nadto, pamiętaj, że to Szkoła powinna wskazać
    podstawę według której udziela informacji osobie z którą nie wiąże
    ucznia żaden stosunek prawny.

    Także, z ustawy o systemie oświaty wynika, że obowiązek nauki, za
    którego spełnienie odpowiadają rodzice, wiąże ich do ukończenia przez
    dzieci 18 roku życia.

    Tak więc, należałoby napisać pismo, że jako osoba pełnoletnia ta osoba
    nie zezwala na informowanie rodziców o postępach w nauce, frekwencji i
    jakichkolwiek innych informacji dotyczących szkolnego życia ucznia.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    What is truth? (Pontius Pilate)