    From: Wojciech Skorupski <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo w skrajnych przypadkach
    Date: Wed, 29 Jun 2005 12:36:19 +0200

    > Są sądy wydolne i niewydolne, a te są zresztą w mniejszości, więc nie
    > generalizuj.

    A możesz podać jakieś dane dotyczące wydolności sądów? Poza tym czy
    oczekiwanie na wyrok w sprawie cywilnej przez rok oznacza, że sąd jest
    wydolny? Według mnie nie. Jeśli podasz jakieś dane, uzasadnisz swój
    pogląd to mając dane szczegółowe mogę przestać generalizować. Nie sądzę
    jednak by takie istniały. Ponadto otwartą pozostaje kwestia oceny
    wydolności sądów (w sprawach innych niż nakazowe i KW). Bez wątpienia
    jest sporo sądów w których panuje dyscyplina i dobra organizacja. Nie
    wiem jednak na jakich podstawach opierasz swoją opinię nt. przewagi
    ilości sądów wydolnych nad niewydolnymi.