eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrawo w praktyce: Cytowanie nie usenecie artykułów z portali prasowych/medialnych › Re: Prawo w praktyce: Cytowanie nie usenecie artykułów z portali prasowych/medialnych
  • Data: 2018-01-25 14:49:43
    Temat: Re: Prawo w praktyce: Cytowanie nie usenecie artykułów z portali prasowych/medialnych
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > 1) Czy zacytowanie pod linkiem z tytułem 2-3 zdań z (dłuższego) tekstu
    > udostępnianego publicznie jest legalne bez względu na "zastrzeżenia w
    > stopkach"?
    > Nie => prosiłbym o przykład prawnie skutecznego "zastrzeżenia w stopce"
    > [ Sporadycznie *cały* tekst pod linkiem to "trzy zdania" ]
    > 2) Jak wygląda legalność zacytowania z portalu GW tego co jest poza
    > fragmentem udostępnianym publicznie i bez ograniczeń?

    NIe wiem jak to jest prawnie, ale dla mnie "linkowanie" bez cytatu, a o tym
    piszesz
    jest arogancją względem czytelnika, i bez sensu (poza obrazkami itp)
    Jest tak dlatego, że wymusza na czytelniku
    albo ściąganie czegoś (same straty: bajty i czas);
    albo olanie posta.
    Wiem , że idzie o potencjalne reklamy, ale rozsądek musi być wyżej.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)