    From: lazik_s <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo spółdzielcze
    Date: Mon, 14 Mar 2005 14:37:18 +0100

    Witam wszystkich grupowiczów pl.soc.prawo!!!

    Pewnego dnia, a było to w poniedziałek rano, Piotrze napisałeś na
    pl.soc.prawo coś takiego:
    > Art. 38 par. 1 pkt 5 Do wyłącznych właściwości walnego zgromadzenia
    > należy podejmowanie uchwał w sprawie zbycia nieruchomości...

    Super. Zapewne takie uchwały powinny być w zawiadomieniach o walnym
    przedstawione? art. 39 par. 4 oraz art. 41 par. 1
    co ewentualnie jak takiego czegoś w zawiadomieniach nie było?

    I jeszcze jedno jeżeli statut SM by mówił że spółdzielnia nie może
    sprzedawać nieruchomości to najpierw walne musiałoby zmienić statut by
    uchwalić możliwość sprzedania nieruchomości? Innymi słowy czy ustawa
    ma tu pierwszeństwo nad statutem, czy może odwrotnie?
    To ze względów: art. 12a

    > Rada nadzorcza nie ma takich kompetencji. Nie jest jasne o co chodzi
    > z tym zarządem. Zarząd staje się organem spółdzielni z chwilą
    > wyboru, a nie wpisu do rejestru.

    Chodzi mi o to czy jeżeli zarząd został wybrany to może podejmować już
    czynności prawne - sprzedaż nieruchomości należącej do SM - od chwili
    wyboru czy dopiero po wpisie do rejestru. W sumie to najważniejsze.

    > Niejasne - sprzedaż przez ... do pełnomocnika? Ja prawdopodobnie nie
    > odpowiem na pytania, ale proponuję byś opisał składnej o co chodzi,
    > bo trudno się połapać (również w dalszej części). Fonon

    Dobrze więc jeszcze raz. Zarząd ustanowił swojego pełnomocnika.
    Następuje taka kolejność sprzedaży nieruchomości należącej do SM:
    1. Zarząd sprzedaje nieruchomość za 40tys jakiejś osobie trzeciej
    2. Osoba trzecia po miesiącu odsprzedaje nieruchomość za 70tys
    pełnomocnikowi zarządu SM (+jego wspólnicy X i Y)
    3. Po dwóch miesiącach pełnomocnik sprzedaje nieruchomość za 150tys
    osobie trzeciej (tej samej co pierwotnie kupowała nieruchomość od
    SM)
    4. Następnego dnia osoba trzecia sprzedaje ponownie nieruchomość
    pełnomocnikowi (+wspólnik Z)

    Nawet ślepy zauważy że defacto wszystko służyło wyprowadzeniu
    nieruchomości z SM i to przy znacznie zaniżonej kwocie - widać to po
    cenach uzyskiwanych kolejno.

    --
    Pozdrowienia,
    lazik_s mailto:l...@p...onet.pl