  • Data: 2005-03-16 18:32:01
    Temat: Re: Prawo spółdzielcze
    Od: lazik_s <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam wszystkich grupowiczów pl.soc.prawo!!!

    Pewnego dnia, a było to w środę wieczorem, Piotrze napisałeś na
    pl.soc.prawo coś takiego:
    > Doniesienie do prokuratury.

    Tak też zrobiłem.

    > Źle postawiony problem. Jeśli statut zakazuje sprzedaży
    > nieruchomości (jest taki zapis?) to najpierw potrzebna byłaby zmiana
    > statutu, a potem (po zarejestrowaniu) uchwała walnego.

    Tak już wiem teraz wszystko. Przez dwa dniu przewertowałem trochę tego
    z orzeczeniami SN włącznie.

    > Musisz wyrażać się precyzyjnie. Nie wiadomo, czy "osoba trzecia" po
    > miesiącu odsprzedaje nieruchomość spółdzielni (reprezentowanej przez
    > pełnomocnika), czy osobie, która jest też pełnomocnikiem zarządu SM
    > (i w ten sposób pełnomocnik zarządu kupuje pośrednio od
    > spółdzielni).

    Opiszę to tak jak było i określę grupy:
    SM - Spółdzielnia mieszkaniowa
    A - (to się dopiero dzisiaj okazało) pełnomocnik Zarządu do spraw
    restrukturyzacji jednej z inwestycji Spółdzielni (prawnik)
    B - Pełnomocnik Zarządu (bez ograniczeń tu było) - prowadzi także
    Biuro nieruchomości w którym SM sprzedawała na zasadach komercyjnych
    właśnie te restrukturyzowane przez A lokale mieszkalne

    Było tak, że SM sprzedała w maju 2004 nieruchomość Panowi A za 40 tyś.
    Ten po miesiącu odsprzedał ją za 70 tyś Panowi B i jego jeszcze dwóm
    wspólnikom. Pan B następnie w okolicach września odsprzedał
    nieruchomości Panowi A ale już za 150 tyś. Następnego dnia Pan A
    odsprzedał za 150tyś nieruchomość Panowi B i jakiemuś jednemu
    wspólnikowi.

    A i żaden pełnomocnik nie działa jako Spółdzielni tylko najzwyczajniej
    już prywatnie sobie kupują/sprzedają.

    > Czyli spółdzielnia (to, że tranzakcję załatwia pełnomocnik, to inna
    > sprawa) kupuje i sprzedaje wielokrotnie ten sam grunt?

    No nie do końca. Głównie to pokazanie jak się wyprowadza grunty ze
    spółdzielni osobom które są były pełnomocnikami Zarządu.

    I tak się stało.

    --
    Pozdrowienia,
    lazik_s mailto:n...@p...gazeta.pl -- PGP KEY ID:0x4BF8D316 --