    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Prawo przeciw nam
    Date: Fri, 31 Dec 2004 12:24:59 +0100

    On Fri, 31 Dec 2004, RoMan Mandziejewicz wrote:
    [...]
    >+ Hmmm... A powiedz mi, która to fabryka produkuje używane, n-letnie
    >+ samochody?

    Żadna. Ale jest źródło które chcesz zamknąć.
    Możemy się chyba zgodzić że jest pewien stan samochodu przy którym
    UŻYTKOWNIK decyduje się go złomować: dlaczego ? - ano dlatego że mu
    się już *nie opłaca* go trzymać a kupić nikt go nie chce.
    Dlaczego nie opłaca się trzymać ani nie ma chętnych ? - ano bo
    *trochę nowsze* samochody są na tyle tanie że TANIEJ jest kupić
    taki "trochę nowszy".
    I teraz podaż *starych* samochodów decyduje o tym, *jak długo*
    będzie się opłacało trzymać "bardzo stary samochód" - zamiast
    wymienić go na *również używany* - ale *nowszy i w lepszym stanie*.
    Jak jest grupa ludzi którzy maja 3000 zł do wydania "na auto"
    to wydadzą po 3000 zł - i tego nie zmienisz. NIE MAJĄ WIĘCEJ.
    Jeśli się okaże że "ludzi z 3000 zł na auto" nie stać na
    utrzymanie xx-letniego grata (bo utrzymanie - czyli paliwo
    plus remonty jest za drogie) - to pewna grupa ludzi nie
    będzie mieć samochodów WCALE. To jest "próg życia" samochodu.
    I myślę że możemy się zgodzić iż ów "próg życia samochodu" jest
    określony zamożnością społeczeństwa: w społeczeństwie które ma
    4-krotnie wyższe dochody ten próg będzie NIŻSZY: - a głownym
    powodem będzie wyższa konsumpcja NOWYCH samochodów - więcej ludzi
    stan na kupienie "nówki" tylko dlatego, że chcą mieć bajer X,
    że uważają iż im ABS GPS albo co innego *jest potrzebne* (to
    już nie "bajer" :)) - a w końcu "stać ich to se kupią".
    Zaprzeczasz ?
    Jeśli nie - to proste jest iż *tak samo* wyeksploatowane
    samochody będą w miejscu gdzie jest większa podaż samochodów
    nowych - *tańsze*.
    Takim krajem są choćby Niemcy.
    Pozwolenie na "import" spowoduje że... u nas pojawi się *konkurencja*
    dla progowo wyeksploatowanych starych samochodów. I część z nich
    zostanie wyparta przez "przywiezione" samochody w *lepszym* stanie !

    W takim układzie na pewno *nikt* nie kupi samochodu w *gorszym*
    stanie niż było przed pozwoleniem na przywóz - poza tymi co dali
    się oszukaać... ale tacy którym ktoś wciśnie samochód trzymający
    się na samej szpachli są ZAWSZE :(

    >+ I bardzo proszę, podejdź do mojego pytania ze zrozumieniem - zostało
    >+ zadane z pełną premedytacją.

    Staram się.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd