eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrawo przeciw namRe: Prawo przeciw nam
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!localhost!smolik
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Prawo przeciw nam
    Date: Fri, 31 Dec 2004 00:43:20 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 40
    Message-ID: <Pine.WNT.4.61.0412310029240.1420@athlon>
    References: <cqt07d$nbs$1@atlantis.news.tpi.pl> <cqu5fv$prn$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <cqu7bf$cdv$1@news.onet.pl> <cqu9u8$248$1@news.onet.pl>
    <cqucgb$nqa$1@news.onet.pl> <Pine.WNT.4.61.0412292322550.768@athlon>
    <cr0eqv$hel$1@news.onet.pl> <Pine.WNT.4.61.0412301249050.2044@athlon>
    <cr10bd$4k$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: pa202.zabrze.sdi.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1104452053 16356 217.97.78.202 (31 Dec 2004 00:14:13
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 31 Dec 2004 00:14:13 +0000 (UTC)
    X-Posting-Agent: Chomik/1.0.3.0
    In-Reply-To: <cr10bd$4k$1@news.onet.pl>
    X-X-Sender: moj@[127.0.0.1]
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:266489 pl.soc.prawo.podatki:129380
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 30 Dec 2004, Cavallino wrote:
    [...]
    >+ Nie - to jest ochrona własnego rynku przed zalewem śmieci.
    >+ Nie o kasę chodzi tylko o barierę.

    Doceniam.
    Poskutkuje tym że zamiast jeździć 12-letnim Audi pojadą 12-letnim
    Polonezem. Niestety nie wszystkich stać na nowe auta (co do czego
    jesteśmy zgodni) a pula *krajowych* aut używanych ma swoje ograniczenie:
    za mało bogaczy kupuje właśnie nowe samochody... no i *część* z chętnych
    "na auto" pojedzie *jeszcze większym złomem*.
    Znacznie bardziej przekonuje mnie argument że wprowadzenie *rzetelnych*
    kontroli - tylko niestety musiałyby być oparte o obiektywne kryteria
    (mam na myśli "odgięcie ramy nie większe niż 0,x promila przy obciążeniu
    dopuszczalną ładownością oraz nie większe niż y promili przy obciążeniu
    mpulsowym 300% dopuszczalnej ładowności przez 50 milisekund" itd itp
    wykluczające jakąkolwiek uznaniowość zarówno diagnosty jak i kontrolera)
    co pewnie jest mało realne technicznie :[ - mogłoby *rzeczywiście*
    poprawić "niezłomowość" dróg.
    I mniemam że dopuszczenie przywozu używanych samochodów z krajów
    w których ludność STAĆ na wyrzucanie jeszcze całkiem dobrego samochodu :)
    raczej prowadzi do efektu w postaci *polepszenia* sytuacji...
    Samo "regulowanie rynkiem" efektu IMO nie da.
    Jeśli przy "zamkniętych granicach" nie będzie kogoś stać na 9-letniego
    Poloneza (bo z braku podaży ceny "używanych" będą wysobie) to kupi...
    co ? - ano, "zupełny złom". Byle dojechać do roboty, bo linię kolejową
    mu zamknęli :] (jednak znacząca większość kraju to nie miasta w których
    komunikacja publiczna jeździ co 10 minut przez całą dobę).
    Jak granice będą "otwarte" - to może kupi takiego "9-letniego Poloneza".
    A może jakiś zachodni samochód - ja wiem, może i 12-letni a lepszy ? ;)
    Owszem, prawda... popyt na nowe samochody spadnie. Co z tego ? Nabywcy
    nowych "puszek z najcieńszej blachy" po prostu będą musieli przyjąć do
    wiadomości że starego samochodu nie sprzedają i już. I prawdą jest że
    skalkulują czy kupić nowy droższy od używanego... oba "nie do
    sprzedania" :] Pytanie czy *ta* grupa (ludzie wydający 30...50kzł
    na samochód, a raczej samochody w tej cenie) to jakaś tragedia ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1