  • Data: 2002-10-02 14:17:29
    Temat: Re: Prawo pracy -pomóżcie!!!!!!
    Od: Kaizen <x...@c...sz> szukaj wiadomości tego autora

    Pięknego dnia Wed, 2 Oct 2002 15:43:40 +0200, "Anna Nowacka"
    <a...@g...pl> zakodował:

    >Czy sędzina może nie uznać mi tych dni chorobowego jako okresu zatrudnienia?
    >Jest to dla mnie ważne bo od tego zależy czy otrzymam prawo do zasiłku.
    >Czy nie należy mi się również jakieś odszkodowanie za brak wypowiedzeniw
    >umowy i nie wydanie świadectwa pracy?
    >Pomóżcie jeśli możecie to podajcie podstawę prawną.

    Ta sędzia jest jakaś taka, jakby, że się tak wyrażę delikatnie, no,
    stronnicza jest.
    Gdyby 4 pracodawca dał Ci wypowiedzenie, to pracowałabyś do końca
    marca (zakładając, że masz miesięczne wypowiedzenie), albo dostałabyś
    odszkodowanie równe wynagrodzeniu za ten okres (gdyby pracodawca
    plajtował).
    Do tego wypowiedzenie umowy na czas nieokreślony wymaga uzasadnienia.
    Jeżeli jest to likwidacja stanowiska, to należy Ci się odprawa
    uzależniona od ogólnego stażu pracy (min. 1 miesięczne wynagrodzenie),
    a wszelkie inne uzasadnienie możesz zaskarżyć z dużą szansą wygranej
    (no, może nie u tej sędzi - qrde, jak to się odmienia, bo sędzina, to
    żona sędziego).
    Reasumując, zgodnie z KP powinnaś dostać _przynajmniej_ 3 pensje. Do
    tego IMO odszkodowanie za straty spowodowane brakiem świadectwa pracy.
    IMO nie pozostaje Ci nic innego jak walczyć dalej.

    FUT pl.praca.dyskusje

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775