  • Data: 2008-05-21 10:41:18
    Temat: Re: Prawo pracodawcy do kodu zrodlowego programu
    Od: Mikaichi <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Paweł Marcisz napisał:

    > Bo nie możesz.

    > Poczytaj sobie ten kodeks.

    > Art. 38

    Art. 38. § 1. O zamiarze wypowiedzenia pracownikowi umowy o pracę
    zawartej na czas nie
    określony pracodawca zawiadamia na piśmie reprezentującą pracownika
    zakładową organizację
    związkową, podając przyczynę uzasadniającą rozwiązanie umowy.
    § 2. Jeżeli zakładowa organizacja związkowa uważa, że wypowiedzenie
    byłoby nieuzasadnione,
    może w ciągu 5 dni od otrzymania zawiadomienia zgłosić na piśmie
    pracodawcy umotywowane
    zastrzeżenia.
    § 3. (29) (skreślony).
    § 4. (30) (skreślony).
    § 5. Po rozpatrzeniu stanowiska organizacji związkowej, a także w razie
    niezajęcia przez nią
    stanowiska w ustalonym terminie, pracodawca podejmuje decyzję w sprawie
    wypowiedzenia.

    -------------

    No i co w zwiazku z tym?

    Ja wypowiadam na pismie. Zwiazek zglasza zazalenie (jesli istnieje
    akurat jakis zwiazek serwisantów polska walczaca kwiecien 17). Ja je
    rozpatruje negatywnie. I koles leci jak lecial.

    > i art. 45.

    Art. 45. § 1. W razie ustalenia, że wypowiedzenie umowy o pracę zawartej
    na czas nie określony jest
    nieuzasadnione lub narusza przepisy o wypowiadaniu umów o pracę, sąd
    pracy - stosownie do żądania
    pracownika - orzeka o bezskuteczności wypowiedzenia, a jeżeli umowa
    uległa już rozwiązaniu - o
    przywróceniu pracownika do pracy na poprzednich warunkach albo o
    odszkodowaniu.

    No i?

    Nie narusza przepisow, a uzasadnione bedzie - restrukturyzacja firmy.