  • Data: 2004-09-03 07:06:01
    Temat: Re: Prawo o podpisie cyfrowym - pytanie
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Vizvary II Istvan wrote:
    > Mi chodzi o to, czy prawo pozwala ograniczać dopuszczalne cele (nie w
    > sensie kryptograficznym) certyfikatów kwalifikowanych. Czytałem
    > kiedyś, że tak jak nie można odmówić wazności ... tak samo nie mozna
    > ograniczać zakresu stosowania. Ale nie mogę nigdzie znależć takiego
    > fragmentu w ustawie. Nie wiem kto nie może. Czy uzytkwnik też nie
    > może ?

    ja bym sie tak bardzo nie martwil,
    jak otwierasz konto w banku to sam wybierasz np dostepne kanaly obslugi (np ja
    zawsze blokuje WAP, teleserwis) ustalasz czy chcesz miec wysylane wyciagi i
    dokąd - myślę że bez problemu dołożą możliwość zastrzeżenia, że nie używasz
    podpisu kwalifikowanego

    Poza tym użycie cudzego podpisu i to kwalifikowanego jest chyba trudniejsze niż
    podrobienie twojego podpisu ręcznego, a tym się jakoś nie martwisz :-)
    *** blad ***