  • Data: 2004-09-06 12:38:18
    Temat: Re: Prawo o podpisie cyfrowym - pytanie
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news wrote:
    (.....)
    > Być może *wcześniej* rozpowszechnią się mikrokomputery
    > pozwalające sprawdzić i podpisać dokument *na zewnątrz*
    > "właściwego" PCta.
    > Bo dopóki ktoś podaje hasło na komputerze który nie jest
    > na 100% pod jego kontrolą to nie może być pewien dnia ani
    > godziny... prawda... (zresztą każdemu może się WYDAWAĆ że
    > ma kompa "pod kontrolą", ale to inna działka :))

    wreszcie pojąłem po co to co całe zmartwienie - że chodzi o komputery do ktorych
    nie musimy miec zaufania. Tu faktycznie Istvan ma rację.

    A czy takiego wczytania dokumentu i jego podpisania nie może zrobić karta
    kryptograficznia z odpowiednim mikropocesorem i oprogramowaniem? Dla pełnego
    bezpieczeństwa to czytnik do takiej karty powinien mieć własną klawiaturkę, albo
    takim czytnikiem może być palmtop/tel. komórkowy - już probują chyba takie
    kombajny ktore moga być czytnikiem karty chipowej
    *** blad ***