    From: "KH" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo majątkowe do tłumaczenia
    Date: Sat, 3 Dec 2005 09:31:32 +0100

    > Zależy kiedy przetłumaczył. Jeśli za życia szekspira to niewątpliwie nie.
    > Jeśli mniej niż 70 lat temu, to i owszem.

    A na pewno?
    Prawo autorskie rzecze:

    "Art. 2. 1. Opracowanie cudzego utworu, w szczególności tłumaczenie [...]
    jest przedmiotem prawa autorskiego bez uszczerbku dla prawa do utworu
    pierwotnego.
    2. Rozporządzanie i korzystanie z opracowania zależy od
    _zezwolenia_TWÓRCY_UTWORU_pierwotnego_ (prawo zależne) ..."

    Wiec wynikaloby, ze tlumaczowi nic do tego.

    "... chyba że autorskie prawa majątkowe do utworu pierwotnego wygasły. "

    zastanawia mnie tylko ten kawałek, bo mowi, że to poprzednie się
    niekoniecznie stosuje do tych "wygaśniętych", ale nie mówi, co wtedy.

    pozdrowienia
    Kaśka