  • Data: 2024-01-10 14:11:29
    Temat: Re: Prawo działa czy nie działa wstecz?
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 09.01.2024 o 11:24, Kviat pisze:

    > Mniejszy problem byłby, jakby były wszystkie znormalizowane.
    > Mniejszy problem jest lepszy od większego.

    Jak sobie wyobrażasz znormalizowanie praw jazdy chociażby między UE,
    Chinami i Izraelem? Nie wiem jakie są różnice w kategoriach i
    wymaganiach między tymi obszarami, ale już sam zapis znaków graficznych
    sporym problemem do normaliacji.

    > Nie jest. Nawet w UE.

    Każdy kraj, który jest sygnatariuszem Konwencji Wiedeńskiej lub
    Genewskiej ma obowiązek honorować międzynarodowe prawo jazdy. A że nie
    tylko w Polsce podchodzi się do prawa z ułańską nonszalancją, to ja już
    na to wpływu nie mam.

    > Musisz mieć przy sobie również "normalne".
    > Międzynarodowe to w zasadzie tylko tłumaczenie. Bez "normalnego" to nic
    > nie warty papierek.

    A ktoś twierdził, że jest inaczej?

    > Po drugie, w UE nie jest potrzebne, więc tym bardziej warto ujednolicić
    > dokumenty.

    No i w UE jest ujednolicony wzór, szczególnie jeżeli chodzi o dane
    osobowe, szatę graficzną i kategorie uprawnień.

    > Żeby to miało ręce i nogi, to musi to być wspólny system.
    > Pierwszym dobrym krokiem jest ujednolicenie dokumentów.

    Dokumenty, to akurat najmniejszy problem, każdy z krajów UE ma różne
    "drobne" niuanse w przepisach i ogromne w karach za ich złamanie.

    > Tyle, ze "patrioci" mają z tym problem. Bo jakże to tak? Że niemiecki
    > funkcjonariusz będzie miał dostęp do danych polskiego obywatela?

    Już ma, nie wszystkie i nie natychmiast, ale ma, w drugą stronę to
    trochę gorzej działa.

    > Czyli żeby ułatwić życie ludziom.

    Administracji i służbom tak, przeciętnym obywatelom nie bardzo, no i
    zgadza się wszyscy oni są w grupie ludzie.

    > Policjant w np.Hiszpanii wchodzi do systemu, widzi przewinienia i cyk -
    > pirat drogowy wyeliminowany z dalszej jazdy.

    Pirata Hiszpan już teraz może wyeliminować, więc nie o to w tym
    wszystkim chodzi.

    > A potrzebujesz?

    Ty decydujesz.