  • Data: 2024-01-11 11:47:47
    Temat: Re: Prawo działa czy nie działa wstecz?
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2024-01-11 o 11:16, Kviat pisze:

    > Termin wymiany nie oznacza, że jeżeli w tym terminie nie wymienisz, to
    > stracisz uprawnienia.

    Stracić może nie, ale mogą nie być ważne chwilowo.
    W linku podanym już w tym wątku:

    https://www.money.pl/gospodarka/bezterminowe-prawa-j
    azdy-straca-waznosc-o-tych-datach-nalezy-pamietac-69
    14850890381984a.html

    Cytuję:
    "Wymiana bezterminowych dokumentów rozpocznie się już w 2028 roku i
    trwać będzie przez najbliższe 5 lat, do 2033 roku. Jedno jest pewne, do
    2033 roku nikt nie będzie posiadał już bezterminowego prawa jazdy.
    Wszystkie osoby, które chcą, aby ich uprawnienia były ważne, muszą to
    zrobić.
    Niestety nie ma możliwości ominięcia prawa. W przeciwnym razie grozi nam
    mandat w wysokości minimum 1,5 tys. i zakaz prowadzenia pojazdów
    mechanicznych. W sensie prawnym wygaśnięcie dokumentu i uprawnień
    oznacza, że prowadzący zostanie potraktowany jak osoba, która prawa
    jazdy nie uzyskała nigdy."

    Przeczytałem trochę informacji na ten temat i gdzieś też obiło mi się o
    oczy,
    że nieodnowienie dokumentu w systemie ma dawać wynik brak uprawnień.
    Czyli jak nie wymienię prawka i nie będę miał go przy sobie, to w systemie
    będzie widać tak jakbym uprawnień nie miał.
    Nie jest to utrata uprawnień, ale jest to utrudnienie :-)