    From: "Reader" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo do dokumentacji medycznej
    Date: Sun, 2 Jan 2005 01:06:33 +0100

    Jeśli chodzi o dokumentację, to:
    - dokumentacja pacjenta - jest dla mnie (skierowania i inne...)
    -dokumentacja wewnętrzna jest dla lekarza (to co sam sobie wyprodukował,
    jego przemyślenia itp.),

    Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dn. 30 lipca 2001 (podane mi przez kolegę
    :) ) w sprawie rodzajów indywidualnej dokumentacji medycznej, sposobu jej
    prowadzenia oraz szczegółowych warunków jej udostępniania, uściśla, że na
    życzenie pacjenta, takową dokumentację mam prawo otrzymać, za odpowiednim
    pokwitowaniem, i opłaceniem kosztów kopiowania.

    Zatem, jeżeli mam podejrzenia co do zafałszowania dokumentacj i ew,
    utrudniania dostępu, to można strzelać :), a pani doktor, swoją kopię będzie
    miała...

    pozdrawiam
    Reader

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > obowiązek ją mieć. I na to siły ludzkiej nie ma. Jak jej przyjdzie
    kontrola
    > z NFZ czy Izby lekarskiej, to ona musi mieć Twoją kartotekę. I nie ma siły
    > ludzkiej, która by zmusiła ja do wydania jej.
    >
    > Natomiast Ty masz prawo do otrzymania informacji z tej kartoteki.
    > najprościej było by ją kserować. Tak robią co bardziej cywilizowane
    > przychodnie. Jeśli Pani doktor tak nie robi, to nie zostaje Ci nic innego,
    > tylko siąść u niej w gabinecie i to przepisać toczka w toczkę. Tyle, ze
    > będzie długo trwać. Pani doktor Cię samego nie zostawi, a przecież w
    Twojej