  • Data: 2008-10-19 22:28:29
    Temat: Re: Prawidłowy skręt w prawo
    Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z środa 15 październik 2008 14:28
    (autor Maciek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gd4nkn$si0$1@opal.futuro.pl>):

    > BZDURY. Obciążenie tu nie koncentruje się na jednym czy dwu pasach,
    > a na zakręcie.

    Tu? Bo zależy o jakich przypadkach mówimy.

    > Zaś środkowy pas, jak to autor wątku już tu napisał,
    > nie jest zbudowany po to, by odciążyć prawy pas (dla skręcających)
    > lecz dla ruchu na wprost.

    A tak, ale podałem przykład z Zabrza gdzie inaczej się nie da, a suwak się
    tam ładnie by sprawdzał, bo pas na wprost w zasadzie jest niewykorzystany.

    > BZDURA. Ktoś Ci nasr^H^H^H^H nakładł błota do głowy.

    Kolejny smutas, co nie potrafi dyskutować bez rzucania błotem?

    > Żaden korek się nie rozładowuje, bo korek nie od tego zależy,
    > ile pasów zatkamy, a od przepustowości szykany w przodzie.

    Tak, ale korek się robi krótszy i odblokowują się skrzyżowania wcześniejsze,
    a dokładniej ich lewoskręty i przejazdy na wprost.

    > Jeśli przez zwężenie/zakręt/łotewer może - przy bezpiecznej
    > prędkości i wzajemnych odległościach - przejechać np. 20 aut
    > na minutę, a nadjeżdża 30 na minutę, to nie przejadą, i tyle.
    > Choćby się zwymyślali od cwaniaków czy idiotów, otrąbili,
    > poobijali lakier albo na koniec się zesr... na tej drodze.
    > I żaden kretyński suwak nic im w tym nie pomoże.

    Oczywiście. Ale dzięki niemu korek będzie zajmował tyle:

    a nie tyle:

    i np. za plecami 13 i 14 spokojnie odblokuje się skrzyżowania. Myślisz, że
    po co się tak głośno mówi o suwakach? Po co występują w ustawodawstwie
    części państw? Dla utrudnienia?

    > Co najwyżej
    > - w omawianym przypadku zakrętu w prawo - zablokują przez to
    > dodatkowo pas jadącym prosto.

    Tak, o ile nie jest to taka sytuacja jak pod Platanem w Zabrzu.

    > Gorzej, MSZ ci sami kierowcy jadąc "suwakiem" przejadą zakręt
    > WOLNIEJ niż gdyby stali na jednym pasie, bo dwie kolumny
    > samochodów nie zdołają równocześnie ruszyć tak, jak może ruszyć
    > jedna. A bez tego nie ma mowy o gładkim złączeniu obu kolumn.

    W korku, przy posuwaniu się nóżka za nóżką i tak nie ma to znaczenia.

    > JEDYNY przypadek, w którym suwak rzeczywiście usprawni ruch,
    > to szczególna "kaskada" szykan, np. skrzyżowanie ZA KTÓRYM
    > jezdnia się zwęża. Wówczas jadąc dwoma pasami zamiast jednym
    > można w ciągu jednego zielonego światła upchnąć ok. dwa razy
    > więcej pojazdów przed zwężeniem -

    No właśnie. tak jest przed platanem w zabrzu.

    > Oczywiście! Ale w tym przypadku egzekwowanie pierwszeństwa
    > po prostu uniemożliwia wyjazd z drogi podporządkowanej, czyli
    > w istocie blokuja wylot drogi. Dobrowolna rezygnacja przez co
    > któregoś uprzywilejowanego z pierwszeństwa otwiera wyjazd.

    Tylko że kultura kierowców jest wątpliwa i jak się wpuści 1 to pcha się 7. I
    wtedy kierowcy tracą chęć wpuszczania i niezgodnie z prawem blokują
    skrzyżowanie. Dlatego trzeba edukować, że to się robi SUWAKIEM.

    --
    Tristan