eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrawidłowy skręt w prawoRe: Prawidłowy skręt w prawo
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: Tristan <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawidłowy skręt w prawo
    Date: Mon, 20 Oct 2008 00:28:29 +0200
    Organization: Niezorganizowany
    Lines: 101
    Message-ID: <gdgcaa$bq7$1@news.onet.pl>
    References: <b...@j...googlegroups.com>
    <gd1odu$2tm$1@news.onet.pl> <gd1rek$eoc$1@news.onet.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0810142320360.1728@quad> <gd4jn0$i9n$1@news.onet.pl>
    <gd4nkn$si0$1@opal.futuro.pl>
    NNTP-Posting-Host: s3.zabrze.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8Bit
    X-Trace: news.onet.pl 1224455307 12103 213.227.67.131 (19 Oct 2008 22:28:27 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 19 Oct 2008 22:28:27 +0000 (UTC)
    X-Sender: 177FD+fzvU/4mkj4c63MMLTROZGoLyZ5
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:559081
    [ ukryj nagłówki ]

    W odpowiedzi na pismo z środa 15 październik 2008 14:28
    (autor Maciek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gd4nkn$si0$1@opal.futuro.pl>):

    >>> Kiedy dotychczasowe reakcje większości kierowców są dokładnie takie:
    >>> usiłowanie jazdy na suwak jest traktowane jako cwaniactwo.
    >> No cóż, pozostaje edukować. Niestety póki wszyscy stoją jak debile
    >> na 1 pasie, a ktoś jedzie drugim, to się może wydawać cwaniakiem.
    >> Jak rozłożą obciążenie na dwa pasy, bo po to one są zbudowane,
    >> to nie będą czuli cwaniactwa.
    > BZDURY. Obciążenie tu nie koncentruje się na jednym czy dwu pasach,
    > a na zakręcie.

    Tu? Bo zależy o jakich przypadkach mówimy.

    > Zaś środkowy pas, jak to autor wątku już tu napisał,
    > nie jest zbudowany po to, by odciążyć prawy pas (dla skręcających)
    > lecz dla ruchu na wprost.

    A tak, ale podałem przykład z Zabrza gdzie inaczej się nie da, a suwak się
    tam ładnie by sprawdzał, bo pas na wprost w zasadzie jest niewykorzystany.

    >> Obecnie jest tak
    >> 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,12,13,14,15,16,17
    >> 11,18
    >>
    >> i ten 11 i 18 mogą być uznani cwaniakami, bo są równo z 1 i 2.
    >> Ale przecież chodzi o to, żeby było:
    >>
    >> 1,3,5,7,9,11,13
    >> 2,4,6,8,10,12,14
    >>
    >> i wtedy o żadnym cwaniactwie nie ma mowy, a korek się rozładowuje.
    > BZDURA. Ktoś Ci nasr^H^H^H^H nakładł błota do głowy.

    Kolejny smutas, co nie potrafi dyskutować bez rzucania błotem?

    > Żaden korek się nie rozładowuje, bo korek nie od tego zależy,
    > ile pasów zatkamy, a od przepustowości szykany w przodzie.

    Tak, ale korek się robi krótszy i odblokowują się skrzyżowania wcześniejsze,
    a dokładniej ich lewoskręty i przejazdy na wprost.

    > Jeśli przez zwężenie/zakręt/łotewer może - przy bezpiecznej
    > prędkości i wzajemnych odległościach - przejechać np. 20 aut
    > na minutę, a nadjeżdża 30 na minutę, to nie przejadą, i tyle.
    > Choćby się zwymyślali od cwaniaków czy idiotów, otrąbili,
    > poobijali lakier albo na koniec się zesr... na tej drodze.
    > I żaden kretyński suwak nic im w tym nie pomoże.

    Oczywiście. Ale dzięki niemu korek będzie zajmował tyle:

    >> 1,3,5,7,9,11,13
    >> 2,4,6,8,10,12,14

    a nie tyle:

    >> 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,12,13,14,15,16,17, 11, 18

    i np. za plecami 13 i 14 spokojnie odblokuje się skrzyżowania. Myślisz, że
    po co się tak głośno mówi o suwakach? Po co występują w ustawodawstwie
    części państw? Dla utrudnienia?


    > Co najwyżej
    > - w omawianym przypadku zakrętu w prawo - zablokują przez to
    > dodatkowo pas jadącym prosto.

    Tak, o ile nie jest to taka sytuacja jak pod Platanem w Zabrzu.

    > Gorzej, MSZ ci sami kierowcy jadąc "suwakiem" przejadą zakręt
    > WOLNIEJ niż gdyby stali na jednym pasie, bo dwie kolumny
    > samochodów nie zdołają równocześnie ruszyć tak, jak może ruszyć
    > jedna. A bez tego nie ma mowy o gładkim złączeniu obu kolumn.

    W korku, przy posuwaniu się nóżka za nóżką i tak nie ma to znaczenia.

    > JEDYNY przypadek, w którym suwak rzeczywiście usprawni ruch,
    > to szczególna "kaskada" szykan, np. skrzyżowanie ZA KTÓRYM
    > jezdnia się zwęża. Wówczas jadąc dwoma pasami zamiast jednym
    > można w ciągu jednego zielonego światła upchnąć ok. dwa razy
    > więcej pojazdów przed zwężeniem -

    No właśnie. tak jest przed platanem w zabrzu.

    >> Suwak powinien być stosowany wszędzie tam, gdzie to
    >> rozładowuje korek, więc także przy drogach podporządkowanych.
    >
    > Oczywiście! Ale w tym przypadku egzekwowanie pierwszeństwa
    > po prostu uniemożliwia wyjazd z drogi podporządkowanej, czyli
    > w istocie blokuja wylot drogi. Dobrowolna rezygnacja przez co
    > któregoś uprzywilejowanego z pierwszeństwa otwiera wyjazd.

    Tylko że kultura kierowców jest wątpliwa i jak się wpuści 1 to pcha się 7. I
    wtedy kierowcy tracą chęć wpuszczania i niezgodnie z prawem blokują
    skrzyżowanie. Dlatego trzeba edukować, że to się robi SUWAKIEM.


    --
    Tristan

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1