eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrawda TVN: Sześciu uczestników spoza TVN i KOLEJNYCH sześciu oskarżonych › Re: Prawda TVN: Sześciu uczestników spoza TVN i KOLEJNYCH sześciu oskarżonych
  • Data: 2019-01-23 11:49:13
    Temat: Re: Prawda TVN: Sześciu uczestników spoza TVN i KOLEJNYCH sześciu oskarżonych
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22-01-19 o 23:55, Shrek pisze:

    > Uff to mnie uspokoiłeś. Dodać należy też, że w Polsce nie jest możliwe
    > być dilerem narkotyków, brać łapówek ani należeć do gangu, bo jest to po
    > prostu nielegalne!
    >
    > Za to można się

    Pomimo przekonania, że i tak nie zrozumiesz, to postaram Ci się
    przybliżyć zagadnienie. Może komuś innemu się przyda.

    Do brania łapówek, czy obracania narkotykami nie jest konieczne złożenie
    "oświadczenia woli". Przestępstwo popełniasz biorąc łapówkę lub
    sprzedając narkotyki. Z przynależnością do stowarzyszenia wiąże się
    złożenie deklaracji przystąpienia do niej i formalnej decyzji podmiotu
    nią zarządzającego o przyjęciu. To czynność dwustronna. Nielegalne
    stowarzyszenie nie ma osobowości prawnej, więc gdybyś nawet złożył
    deklarację o zamiarze przystąpienia do niego, to czynność przyjęcia
    obarczona jest wadą prawną polegającą na tym, że nie ma kto tego
    oświadczenia złożyć.

    Trochę inaczej jest z "gangiem". Polskie prawo nie zabrania
    przynależności do "gangu". Ot przykładowo mamy taki fajny zespół GANG
    MARCELA i jego członków nikt nie ściga za przynależność. Sądzę - choć z
    Tobą, to nigdy nic nie wiadomo - że mogło Ci chodzić o przynależność do
    "zorganizowanej grupy przestępczej", ale tę określa popełnianie wspólnie
    przestępstw. Jak dotąd nikt nie zamyka za samo oświadczenie, że jestem
    członkiem gangu.

    Reasumując, to nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz.