    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawa autorskie - software
    Date: Sun, 19 Mar 2006 21:07:43 +0100

    sg [###a...@s...org.pl_WITHOUT.###] napisał:

    > to jest zagwarantowane prawem autorskim

    No i rodzi się problem z ustalaniem tej odpłatności. Po pierwsze mogą
    zacząć sprzedawać nie informując go. Po drugie mogą zacząć robić
    kombinacje w stylu sprzedaży programu za 1 zł i związanej z tym usługi
    informatycznej za 10.000 zł.

    To również wynika z prawa autorskiego.

    > no to podpisz z nimi umowę że mogą ten program sprzedawać, a za
    każdą
    > sprzedaną kopię mają ci płacić, w ten sposób nie mają żadnych praw
    do
    > programu

    Na proponowanych przez niego warunkach, to raczej umowę pośrednictwa.
    To oni powinni po prostu dostawać prowizję od sprzedanego przez nich
    programu.

    > a po co ty chcesz im sprzedawać autorskie prawa majątkowe

    Bo oni tak chcą. De facto przecież go zatrudniali przez dwa lata.
    Gdyby był ich pracownikiem, to nie było by problemu, ale nie był.
    Teraz ktoś nagle się zorientował, że kombinując na ZUS-ie i innych
    podobnych rzeczach sami się zapędzili w kozi róg.