  • Data: 2008-06-18 15:34:18
    Temat: Re: Prawa autorskie - pytanie
    Od: prefi <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    kendy pisze:

    > jak pisalem wczesniej jest to zlosliwe dzialanie z ich strony zwiazane z
    > przegrana sprawa
    > za wszelka cene probuja znalezc 'cos' tyle ze nie maja szans bo jestem
    > uczulony w tej sprawie :)
    >
    > mysle ze na swoja obrone moge zastosowac art 156 z ustawy o wlasnosci
    > przemyslowej
    >

    > co o tym mysla inni?
    >
    > pozdrawiam i dziekuje wszystkim za pomoc ;)
    > k.

    nie do konca. Generalnie z w/w ustawy wynika m.in. zakaz
    wywoływania błędnego wrażenia o jakichkolwiek związkach z
    innymi przedsiębiorcami.

    Z Twojego katalogu nie wynika, na jakiej zasadzie oferujesz
    produkty producentow, ktorych towary w nim umiesciles. Mozna
    odniesc mylne wrazenie, ze jestes ich dystrybutorem, a nie
    posrednikiem.

    Informacja, ze znaki sa wlasnoscia firm itp, ktora
    umiesciles na stronie tytulowej katalogu, wcale nie sanuje
    powyzszej sytuacji.

    Wcale nie "broni Cie" art. 156 w/w ustawy. Przeczytaj
    zwlaszcza art. 153 i 154:

    "Przez uzyskanie prawa ochronnego nabywa się prawo
    wyłącznego używania znaku towarowego w sposób zarobkowy lub
    zawodowy na całym obszarze Rzeczypospolitej Polskiej. (...)"

    "Używanie znaku towarowego polega w szczególności na:
    (...) 2) umieszczaniu znaku na dokumentach związanych z
    wprowadzaniem towarów do obrotu lub związanych ze
    świadczeniem usług; 3) posługiwaniu się nim w celu reklamy."

    Ewidentnie uzywasz - bez zgody - cudzego loga oraz cudzych
    znaków towarowych w celu świadczenia usług oraz w celu
    reklamowym.

    Możesz posługiwać się nazwami, ale w mojej ocenie powinienes
    usunąc loga i znaki towarowe, chyba ze ich wlaściciele
    wyrażą zgodę na ich uzywanie.

    Nie podzielam tez opinii Przemka:

    >Jeszcze od biedy i z trudem można uznaći żądanie usunięcie
    >ich loga. Jednak
    >zakaz stosowania nazw wyrobów i nazwy producenta w
> [...]

    Wlazciciel znaku towarowego, producent ma prawo decydowania
    takze i o tym, kto (jaka firma) sprzedaje jego produkty; czy
    z tego prawa zawsze korzysta, to juz odrebna bajka, to
    zalezy od polityki danej firmy.

    Nota bene - tytul posta jest mylacy - to wszystko nie ma nic
    wspolnego z prawem autorskim :(

    pozdro:)