    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawa autorskie programu w pracy
    Date: Thu, 10 Jul 2003 00:46:54 +0200

    On Wed, 9 Jul 2003, Grzegorz Mejlun wrote:

    >+ On Wed, 9 Jul 2003 19:16:02 +0200, 2002 wrote:
    >+
    >+ > Chodzi o to że 4 lata temu napisałem w pracy program który używany jest
    >+ > do dnia dzisiejszego z powodzeniem. Przypuszczając że pisałem ten
    >+ > program w pracy - co nie należało do moich obowiązków- czy szef może na
    >+ > drodze sądowej wymusić ode mnie uzyskanie praw do tego programu.
    >+
    >+ Prawa autorskie sa niezbywalne.

    Prawa autorskie dzielą się na autorskie prawa *osobiste* które
    są niezbywalne oraz jak nabardziej autorskie prawa *majątkowe*,
    zbywalne jak najbardziej !
    Jeszcze ci kto uwierzy ;)

    >+ Wiec jesli ty go zrobiles, to zostal
    >+ zrobiony przez ciebie - ty jestes autorem - tego sie nie da zmienic
    >+ Ale robiles go w pracy, na sprzecie firmowym, w godzinach pracy - wiec poza
    >+ tym, ze jestes jego autorem to nie masz zadnych praw finansowych z nim
    >+ zwiazanych.

    A nic o tym że jest to związane z "zakresem obowiązków" (to taki
    papier, który się podpisuje nie patrząc na niego - a później
    Wysoki Sąd kombinuje co tam było ;)) w przepisach nie ma ?? :O
    Kiedyś było, ale już zeznawałem że moge mieć niekatualne przepisy
    na HDD to nawet nie będę zaglądał :), idę spać !

    >+ PS. nie jestem prawnikiem ;)

    ...i ja też nie, ogłaszam remis ;) !

    pozdrowienia, Gotfryd