  • Data: 2002-07-17 13:13:56
    Temat: Re: Prawa autorskie - problemy z interpretacją
    Od: "[sis]" <s...@b...usun.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ust. 1. Zamawiający nabędzie od Wykonawcy autroskie prawa majątkowe
    > do przedmiotu umowy- działa, jak też do poszczególnych jego części, w
    > tym do oprogramowania i rozwiązań technologicznych użytych do
    > wykonania dzieła, na wszystkich polach eksploatacji wymienionych
    > poniżej w ust. 4 niniejszego paragrafu, w momencie dokonania płatności
    > za wykonanie dzieła.

    [...]

    > Czyli Zamawiający wraz z wytworzonym oprogramowaniem ma nabyć
    > autorskie prawa majątkowe również do:
    > - wykorzystanego środowiska programistycznego (np. jBuilder),

    tak :)

    > - technologii Java (w takim języku ma być napisany program),

    tak :)))))

    > - bazy danych, z którą ma integrować się program,

    tak :)

    > a pośrednio również do systemów operacyjnych na których
    > powstawał/będzie pracował ??

    tez tak :))))))

    > Czy może za "rozwiązania technologiczne" należy rozumieć jako te które
    > autor stworzył w związku z Dziełem.

    tak powinno byc zapisane, ale nie jest :)

    > Pozostaje jeszcze kwestia
    > "oprogramowania ... użytego do wykonania dzieła".

    wynika z tego, ze musisz je oddac :)

    > Sam już nie wiem co o tym myśleć.
    > Jak zinterpretować ten fragment?

    j.w.

    proponuje zmienic u.1
    " Ust. 1. Zamawiający nabędzie od Wykonawcy autroskie prawa majątkowe
    do przedmiotu umowy- działa, jak też do poszczególnych jego części, w
    tym do oprogramowania i rozwiązań technologicznych powstalych w wyniku
    wykonania dzieła, na wszystkich polach eksploatacji wymienionych
    poniżej w ust. 4 niniejszego paragrafu, w momencie dokonania płatności
    za wykonanie dzieła."

    chociaz, nie zgadzalbym sie na to osobiscie :)

    pozdrawiam,
    Kamil
    --
    kiss me! i'm polish