  • 1. Data: 2002-07-17 12:57:01
    Temat: Prawa autorskie - problemy z interpretacją
    Od: "Piku" <p...@i...pl>

    Cześć.
    Mam wątpliwości co do interpretacji poniższego ustępu UoD:
    "
    Ust. 1. Zamawiający nabędzie od Wykonawcy autroskie prawa majątkowe
    do przedmiotu umowy- działa, jak też do poszczególnych jego części, w
    tym do oprogramowania i rozwiązań technologicznych użytych do
    wykonania dzieła, na wszystkich polach eksploatacji wymienionych
    poniżej w ust. 4 niniejszego paragrafu, w momencie dokonania płatności
    za wykonanie dzieła.
    Ust. 4. Strony ustalają, iż przeniesienie autroskich praw
    majątkowych do dzieła nastąpi na zasadach określonych niniejszą Umowa,
    w zakresie pól eksploatacji znznych w chwili zawarcia niniejszej
    Umowy, a w szczególności:
    a) utrwalania na wszelkich znanych w chwili zawarcia Umowy nośnikach,
    w szczególności na nośnikach magnetyczniych, na płytach CD-ROM i DVD
    wszelkiego formatu i rodzaju, na dyskach optycznych i
    magnetooptycznych;
    b)wprowadzania do obrotu, w tym przez sieć Internetu;
    c)wprowadzania do pamięci komputera; do sieci komputerowej lub do
    sieci Internet
    d) publiczne wykonania lub publiczne odtwarzania;
    e) najem, podnajem, sprzedaż
    f) nadawanie za pomocą wizji lub fonii przewodowej albo bezprzewodowej
    przez stację naziemną i za pośrednictwem statelity;
    g) zamieszczenie i modyfikacja dzieła na stronach internetowychl
    h) modyfikacje dzieła umożliwającą stworzenie nawigacji po stronach
    internetowych
    i) trwałe lub czasowe zwielokrotnianie, w tym elektroniczne
    udostępnianie na życzenie.
    "

    a dokładniej do Ust. 1.
    Czyli Zamawiający wraz z wytworzonym oprogramowaniem ma nabyć
    autorskie prawa majątkowe również do:
    - wykorzystanego środowiska programistycznego (np. jBuilder),
    - technologii Java (w takim języku ma być napisany program),
    - bazy danych, z którą ma integrować się program,
    a pośrednio również do systemów operacyjnych na których
    powstawał/będzie pracował ??

    Czy może za "rozwiązania technologiczne" należy rozumieć jako te które
    autor stworzył w związku z Dziełem. Pozostaje jeszcze kwestia
    "oprogramowania ... użytego do wykonania dzieła".

    Sam już nie wiem co o tym myśleć.
    Jak zinterpretować ten fragment?

    Pozdrawiam
    - Piku

    p...@i...pl

  • 2. Data: 2002-07-17 13:13:56
    Temat: Re: Prawa autorskie - problemy z interpretacją
    Od: "[sis]" <s...@b...usun.pl>

> [...]
    > wykonania dzieła, na wszystkich polach eksploatacji wymienionych
    > poniżej w ust. 4 niniejszego paragrafu, w momencie dokonania płatności

    [...]

    > Czyli Zamawiający wraz z wytworzonym oprogramowaniem ma nabyć
    > autorskie prawa majątkowe również do:
    > - wykorzystanego środowiska programistycznego (np. jBuilder),

    tak :)

    > - technologii Java (w takim języku ma być napisany program),

    tak :)))))

    > - bazy danych, z którą ma integrować się program,

    tak :)

    > a pośrednio również do systemów operacyjnych na których
    > powstawał/będzie pracował ??

    tez tak :))))))

    > Czy może za "rozwiązania technologiczne" należy rozumieć jako te które
    > autor stworzył w związku z Dziełem.

    tak powinno byc zapisane, ale nie jest :)

    > Pozostaje jeszcze kwestia
    > "oprogramowania ... użytego do wykonania dzieła".

    wynika z tego, ze musisz je oddac :)

    > Sam już nie wiem co o tym myśleć.
    > Jak zinterpretować ten fragment?

    j.w.

    proponuje zmienic u.1
    " Ust. 1. Zamawiający nabędzie od Wykonawcy autroskie prawa majątkowe
    do przedmiotu umowy- działa, jak też do poszczególnych jego części, w
    tym do oprogramowania i rozwiązań technologicznych powstalych w wyniku
    wykonania dzieła, na wszystkich polach eksploatacji wymienionych
    poniżej w ust. 4 niniejszego paragrafu, w momencie dokonania płatności
    za wykonanie dzieła."

    chociaz, nie zgadzalbym sie na to osobiscie :)

    pozdrawiam,
    Kamil
    --
    kiss me! i'm polish
    http://board.pl

  • 3. Data: 2002-07-17 18:01:56
    Od: "Piku" <p...@i...pl>

    nie ma co, ubaw po pachy :-]

    Piku

  • 4. Data: 2002-07-18 07:45:11
    Od: "Piku" <p...@i...pl>

    Czy częścią oprogramowania jest też zewnętrzna biblioteka, z której
    ten korzysta?

    Piku

  • 5. Data: 2002-07-18 10:04:33
    Od: "[sis]" <s...@b...usun.pl>

    > Czy częścią oprogramowania jest też zewnętrzna biblioteka, z której
    > ten korzysta?

    jak najbardziej.

    pozdrawiam,
    Kamil
    --
    kiss me! i'm polish
    http://board.pl

  • 6. Data: 2002-07-18 18:44:59
    Od: "Piku" <p...@i...pl>

    > jak najbardziej.

    Ale chyba wykorzystywane biblioteki dostarczone z
    kompilatorem/systemem już nie ?
    A w przypadku gdy program udostępnia 2 tryby pracy:
    1. z biblioteką zewnętrzną
    2. bez niej (sam robi co trzeba - z założenia gorzej)?
    Czy wtedy można taką biblioteke wykluczyć jako "część powstałego
    programu" ?

  • 7. Data: 2002-07-18 19:52:57
    Od: "[sis]" <s...@b...usun.pl>

    > Ale chyba wykorzystywane biblioteki dostarczone z
    > kompilatorem/systemem już nie ?

    nie - bo nie masz do nich praw autorskich/majatkowych ew. licencje na
    wykorzystanie...

> [...]
    > 2. bez niej (sam robi co trzeba - z założenia gorzej)?
    > Czy wtedy można taką biblioteke wykluczyć jako "część powstałego

    hmmm... nie do konca rozumiem :)

    ps. proponuje rozmowe przeniesc na priv, bo nikt sie juz nie udziela, a nie
    bedziemy zasmiecac glupy dialogiem... ;) nie? :)

    pozdrawiam,
    Kamil
    --
    kiss me! i'm polish