  • Data: 2003-09-19 09:20:08
    Temat: Re: Prawa autorskie osobiste w Internecie?
    Od: Tomasz Nidecki <n...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

    Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl> wrote in
    news:bkeh1q$bb6$1@news.onet.pl:

    > Czemu? Jeśli mieli autorskie prawa majątkowe, to mieli prawo wydać
    > taką płytę. Chyba, że nie napisali, że jest Pan autorem?

    Akurat moich utworow tam nie bylo [gdyby byly, nie zastanawialbym sie nad
    tym].

    > Może tak było?

    To chyba oni _musza_ wykazac dysponujac takimi autorami. Poza tym czy
    polskie prawo uznaje klikniecie na guzik w przegladarce za rownowazne
    pisemnej umowie o przeniesienie praw?

    > Co to znaczy "nie miał formy prawnej"? Wystarczy, że właściciel był
    > osobą fizyczną. WP mógł przejąć wszelkie zobowiązania strefy oraz
    > prawa do wszystkich dzieł.

    Czyli uwazasz, ze wystarczy napisac na stronie, ze "jesli uploadujesz tu
    cokolwiek przenosisz wszystkie prawa na nas" i jest sie "czystym" pod
    wzgledem prawnym?

    > Obawiam się, że nie. Mam wrażenie, że przekazał Pan nieodpłatnie
    > prawa majątkowe do swoich utworów "starej strefie", która przekazała

    Nie przekazywalem zadnych praw. Nie ma zadnego zgodnego z polskim
    prawodawstwem _dokumentu_, ktory by to stwierdzal.

    > je WP. Nie wiem, może niech Pan spróbuje wykazać, że to nie Pan
    > zamieścił wówczas swoje utwory, ale wątpię, czy to coś da.

    Nie mam zamiaru "sciemniac", ze uploadowal je kto inny [choc na to, ze
    bylem to ja, rowniez _dowodow_ nie ma].

    --
    tomasz 'tonid' nidecki, zoliborz, warszawa, poland
    t...@t...net http://tonid.net http://endemic.org