  • Data: 2003-05-29 18:47:23
    Temat: Re: Prawa autorskie dotyczące zdjęć.
    Od: Arek <a...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2003-05-29 18:36, Ninik napisał:
    > 1. Czy mogę to zrobić bez jakiejkolwiek zgody kogokolwiek? Chodzi
    > oczywiście o zdjęcia osób. Nie zawsze mam możliwość spytania wszytskich
    > czy życzą sobie tego, stąd też moje wątpliwości.

    Jeśli są tylko "przypadkowym" elementem zdjęcia, a nie jego podmiotem to tak.

    > 2. Z tego co pamiętam we Włoszech prawo pozwala na to, aby publikować
    > zdjęcia w internecie, ale tylko w wypadku pisemnej zgody osób
    > przedstawionych na nich. Czy w Polsce jest podobnie?

    Tak. Prawo autorskie w UE i Polsce jest takie samo.

    > 3. Chciałbym swobodnie wystawiać fotki, ale oczywiście w razie sprzeciwu
    > kogokolwiek zdjąć odpowiednie. Oczywiście na stronie byłby pełny [..]

    Ryzykujesz. Może nie dużo, ale jednak.

    > 4. Bardzo by pasowało mi, aby pod fotkami widniał również taki zapis,
    [..]
    > fotek przez kogoś innego?

    Nic nie trzeba. To wynika z prawa autorskiego.

    > 5. Na stronie na pewno musi być kontakt do mnie, ok, niech by był adres
    > mail, kontakt GG czy muszę podawać jeszcze pełen adres czy coś podobnego?

    Nie. Nic nie musisz podawać jeśli nie chcesz.

    > 6. Jak sformuować dokładną notatkę pod zdjęciami? Wszelkie prawa [..]

    Nic nie musisz - są chronione ustawowo.

    pozdrawiam
    Arek

    --