    From: a...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pożyczyłampieniądze
    Date: 14 Jan 2003 14:20:11 +0100

    > From: <a...@p...onet.pl>
    > To: <p...@n...pl>
    >
    > kilka pytań:

    Teścik ;))))?

    > : Wtedy mozesz zlozyc we wlasciwym dla jego miejsca zamieszkania sadzie
    > pozew o
    > : zaplate
    >
    > w jakim postępowaniu?

    Cóż - moim zdaniem pójdzie w upominawczym - ale zastrzegam, że nie wiem, jak
    wyglada to pisemko podpisane przed dluznika ani kiedy i w jakich
    okolicznościach zostało złożone (jeśli będzie można je uznać za pisemne
    oświadczenie dłuznika o uznaniu długu z 485 P 2 pkt 3 - to wtedy w nakazowym)

    > : - gdzie oprocz sumy pozyczki mozesz zazadac ustwowych odsetek za zwloke
    > : od dnia nastepnego po dniu kiedy miala nastapic zaplata - do dnia zaplaty.
    >
    > a w jaki sposób otrzymać wyższą kwote niż wynikającą z prostego wyliczenia
    > odsetek?

    Skapitalizować odsteki -żądając odsetek od sumy glownej + skapitalizowanych
    odsetek od dnia wytoczenia powodztwa.
    (Nie sądziesz jednak, że jest to raczej skomplikowane do przeprowadzenia i
    objaśnienia dla osoby, ktora na codzień nie siedzi w tych sprawach?)

    > : W pozwie mozesz tez zawrzec wniosek o zwolnienie cie z kosztow
    > : sadowych (zebys nie musiala oplacac wpisu itp).
    >
    > a podstawy do takiego wniosku?

    Jeśli nie jesteś w stanie ich ponieść bez uszzcerbku w utrzymaniu koniecznym
    dla siebie i rodziny.
    Sąd wezwie doo złożenia odpowiedniego ośwaidczenia o stanie rodzinnym i
    majątkowym i po rozpatrzeniu wniosku wyda postanowienie.

    > : Przydaloby sie zebys wniosla o
    > : wydanie wyroku zaocznego - bo najprawdopodobniej byly malzonek moze unikac
    > : kontaktu z Sadem.
    >
    > Po co?

    Bo niestety - jeszzce spotyka się sędziów, ktorzy bez takiego wniosku zaocznych
    nie wydaja - ostatnio taki przypadek mialam w ubieglym tygodniu...

    Zdałam test:)?

    Karina

    PS A jaki był cel tego testu?