  • Data: 2003-01-14 17:01:30
    Temat: Re: Pożyczyłampieniądze
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    | Ciekawym czy ktoś kiedyś wniósł o sprawdzenie treści pozwu i wezwanie go
    do
    | uiszczenia wpisu?

    Niestety nie zrozumiałem. Nie chcę się czepiać, ale z powyższego zdania
    wynika, że pozew ma uiścić wpis. No i pewne - mniejsze - kontrowersje budzi
    we mnie wniosek o sprawdzenie treści pozwu. No bo nie wiem. Czy chodzi o
    stwierdzenie co zawiera? To przeczytanie nie wystarczy? Do tego trzeba jakoś
    szczególnych badań? Może powołanie biegłego z zakresu znajomości sztuki
    czytania ze zrozumieniem.
    Wszak sąd z urzędu bada zasadność powództwa, bo po to jest, ale nie jestem
    przekonany, czy to można nazwać sprawdzeniem treści. Choć, w pewnym sensie
    przesłuchanie świadków, to jest właśnie sprawdzenie treści pozwu. Sprawdza
    się, czy powód napisał prawdę.