  • Data: 2008-07-12 07:36:26
    Temat: Re: Pozostawienie pojazdu i wlaczenie silnika
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 12 Jul 2008, Maluch wrote:

> [...]
    [...]
    [...]
    > Wszystko się kręci. Tłoki pusuwają, potem jak piszesz korbowód już jest chyba
    > w ruchu obrotowym i wszystko kończy się na skrzyni biegów i mimo, że pojazd
    > nie jedzie to wszystko kręci się.

    Ale zauważ, że nikogo nie obchodzi że *w* silniku coś się posuwa,
    obraca lub kręci :]
    IMO Tomasz słusznie zauważa: przepis literalnie dotyczy ruchu silnika
    (jako całości), a ruszyć silnik bez ruszenia całym samochodem jest
    dość trudno.
    Jak na mój gust ustawodawca zapisał niekoniecznie to co chciał.
    (w PoRD zresztą jest to bardziej reguła niż wyjątek, żeby przypomnieć
    o obowiązku sygnalizowania "zmiany kierunku ruchu" na przykład).

    > Reasumując zaczyna się na posuwaniu a
    > kończy na jak to TomaSz pisze postępowym obrotowym. To takie skróty

    My nie o skrótach a o prawie - jak to Sąd Najwyższy w paru rozważaniach
    do orzeczeń zaczął: "truizmem jest że literalna wykładnia przepisu ma
    pierwszeństwo".
    Pytania są dwa:
    - jaki przepis definiuje "ruch silnika" o ktorym myślisz?
    Jeśli przepisu nie ma, to:
    - która definicja słownikowa:
    http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=ruch
    ...odpowiada "ruchowi silnika" o którym myślisz?

    pzdr, Gotfryd