  • Data: 2009-06-23 12:55:02
    Temat: Re: Pozew w trybie uproszczonym - jak wypelnic formularz
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Liwiusz pisze:

    > Pytam się, ponieważ w sprawach gospodarczych sąd wzywał mnie do uzupełnienia
    braków
    > bez zwracania pozwu.

    według mnie winien stosować art. 130 [1] kpc jest on przepisem z części
    ogólnej i stosuje się go zawsze, gdy jest urzędowy formularz, chyba że w
    części szczególnej jest inne uregulowanie.
    Co prawda w postępowaniu gospodarczym jest odrębny tryb "brakowy", tzn.
    art. 479 [8a] kpc ale dotyczy ono według mnie tylko postępowania
    gospodarczego zwykłego (tzn. tam gdzie nie obowiązują formularze), nie
    gospodarczego uproszczonego gdzie obowiązują te nieszczęsne formularze.

    Ale wszystko to jest tak niejasno napisane, że pewnie można bronic innej
    interpretacji, tzn. że art. 479 [8a] ma charakter wyłączny. Podziękujmy
    w tym miejscu naszym posłom minutą milczenia ;)

    A poza tym śmiesznie jest jak sąd zwróci złożone pismo do uzupełnienia,
    a strona zamiast złożyć ponownie złoży zażalenie. I hipotetycznie nie ma
    w katach pozwu i nie wiadomo czy był dobrze wypełniony czy nie. Ktoś nie
    przemyślał chyba tego rozwiązania.

    --
    @2009 Johnson