  • 1. Data: 2009-06-23 06:58:52
    Temat: Pozew w trybie uproszczonym - jak wypelnic formularz
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    Witam

    Prowadze jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza, na pieczatce jest cos w stylu

    FPH FIX
    Jan Kowalski
    adres

    Zlozylem juz niestety cztery pozwy w dwoch sadach, wszystki wygralem.
    Nalgle przy piatym (drugi w tym samym sadzie) dostalem takie info:

    [...]wzywa do uzupełnienia braku formalnego pozwu przez prawidłowe
    określenie strony powodowej w rubryce 3.1.1 formularza pozwu/pełna nazwa/,
    bowiem powód występuje tutaj jako podmiot gospodarczy, a nie osoba
    fizyczna[...]

    w 3.1.1 mam:
    Jak Kowalski
    adres

    Czyli co? Mam ponownie wypełnić formularz, ale piszac w 3.1.1
    FPH FIX
    Jak Kowalski
    adres

    Jako zalaczniki i dowody mam wystawione przeze mnie FV. Pozywam osobe
    prywatna.
    Dlaczego cztery poprzednie (wypełnione podobnie) przeszly a do tego sie
    czepiaja?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-06-23 07:32:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Baczek pisze:
> [...]
    > prywatna.
    > Dlaczego cztery poprzednie (wypełnione podobnie) przeszly a do tego sie

    Sądowi się coś pomieszało. Jeśli dochodzisz należności ze swojej
    działalności gospodarczej, to posługujesz się imieniem i nazwiskiem.
    Odpisz sądowi, że to Ty osobiście prowadzisz DG i osobiście dochodzisz
    tej należności.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-06-23 07:58:23
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 23 Cze, 09:32, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > działalności gospodarczej, to posługujesz się imieniem i nazwiskiem.
    > Odpisz sądowi, że to Ty osobiście prowadzisz DG i osobiście dochodzisz

    Ale prosimy o podanie trybu. Sąd wezwał i już się w ten sposób
    wypowiedział. Z pobieżnej lektury kpc wynika, że w zasadzie trzeba
    teraz poczekać na zwrot pozwu i na to się zażalić, jako na
    postanowienie kończące postępowanie w sprawie.

  • 4. Data: 2009-06-23 08:18:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    przypadek pisze:

> [...]
    > teraz poczekać na zwrot pozwu i na to się zażalić, jako na
    > postanowienie kończące postępowanie w sprawie.

    Skoro wezwał, to wypadałoby odpowiedzieć. Zatem napisać, że jako
    stronę określa się Jana Kowalskiego, i dodać kilka zdań uzasadnienia od
    siebie. Zawsze jest szansa, że pozew nie zostanie zwrócony. Może to
    tylko pomyłka jakiegoś sekretarza sądowego? Kiedyś mnie wzywano w sądzie
    gospodarczym o odpisy ewidencji działalności gospodarczej stron z dnia
    złożenia pozwu, to jak napisałem dlaczego uważam, że żądanie jest
    nieuzasadnione, to sprawa dalej się szybko potoczyła bez zwracania pozwu.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-06-23 11:37:04
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > złożenia pozwu, to jak napisałem dlaczego uważam, że żądanie jest
    > nieuzasadnione, to sprawa dalej się szybko potoczyła bez zwracania pozwu.

    Zapewne chodzi o ten durny dopisek "FPH FIX". Choć sąd powinien go po
    prostu pominąć jeśli było imię i nazwisko. Ale jak znam życie do osoby
    fizyczne uważają że ważniejsza jest nazwa firmy i często zapominają o
    sowim nazwisku.
    A pisać to sobie można. Zgodnie z art. 130 [1] §1 [1] kpc wzywając do
    uzupełnienia braków sąd przesyła złożone pismo, czyli teoretycznie sąd
    pozwu już nie ma. Czyli nie może kontynułowac postępowania.
    Trzeba złożyć prawidłowo wypełniony formularz i tyle.

    --
    @2009 Johnson

  • 6. Data: 2009-06-23 11:56:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Johnson pisze:

> [...]
    > prostu pominąć jeśli było imię i nazwisko. Ale jak znam życie do osoby
    > fizyczne uważają że ważniejsza jest nazwa firmy i często zapominają o

    Sęk w tym, że w pozwie, opisanym w wątku, tego dopisku właśnie nie było.

> [...]
    > pozwu już nie ma. Czyli nie może kontynułowac postępowania.
    > Trzeba złożyć prawidłowo wypełniony formularz i tyle.

    A nie ma przypadkiem wyłączeń tego przepisu w postępowaniu gospodarczym?

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2009-06-23 11:59:27
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 23 Cze, 13:37, Johnson <j...@n...pl> wrote:

> [...]
    > pozwu już nie ma. Czyli nie może kontynułowac postępowania.
    > Trzeba złożyć prawidłowo wypełniony formularz i tyle.

    No ale przed chwilą sam ustaliłeś, że został złożony prawidłowo
    [przeczytaj też dokładnie pierwszy post w wątku]. Skoro tak, to po
    zarządzeniu o zwrocie pisma zażaliłbym się, że sąd ma sprzeczne z
    prawem wymagania i tyle.

  • 8. Data: 2009-06-23 12:05:45
    Od: spp <s...@o...pl>

    Liwiusz pisze:

    > A nie ma przypadkiem wyłączeń tego przepisu w postępowaniu gospodarczym?

    Ta różnica (?) jest taka, że jeżeli złożysz nowe pismo bez wad w
    terminie siedmiu dni to termin postępowania biegnie od daty złożenia
    pierwotnego wniosku.

    --
    spp

  • 9. Data: 2009-06-23 12:07:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    spp pisze:

    > Ta różnica (?) jest taka, że jeżeli złożysz nowe pismo bez wad w
    > terminie siedmiu dni to termin postępowania biegnie od daty złożenia
    > pierwotnego wniosku.

    To akurat dotyczy jednakowo gospodarczego i zwykłego. Pytam się,
    ponieważ w sprawach gospodarczych sąd wzywał mnie do uzupełnienia braków
    bez zwracania pozwu.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2009-06-23 12:15:38
    Od: spp <s...@o...pl>

    Liwiusz pisze:

    > To akurat dotyczy jednakowo gospodarczego i zwykłego. Pytam się,
    > ponieważ w sprawach gospodarczych sąd wzywał mnie do uzupełnienia braków
    > bez zwracania pozwu.

    Mnie też, ale musiałem składać cały pozew (oczywiście bez załączników) nowy.

    --
    spp