  • Date: Wed, 22 Aug 2012 18:36:24 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pozew od stowarzyszenia ,,Executio Iuris

    > Do ROSZCZEŃ?
    > Jeśli teoretycznie istnieje w .pl prawo do żądania zadośćuczynienia
    > za "bo poczułem się zagrożony", to niech Ci będzie :P

    Przestraszyłem się. Ryzykowne dla serca ;)

    Powiedzmy, że jechałem samochodem i musiałem zrobić awaryjne hamowanie -
    większe zużycie opon, innych części zawieszenia, hamulców oraz paliwa.

    Tak, wiem, czepiam się ;)

    Ale czyż nie są to jakieś straty spowodowane przez olanie czerwonego?

    > "20 zł zadośćuczynienia, sąd obciąża powoda kosztami 250 zł" ;)

    ....których czasem nie powinna pokryć strona przegrywająca?

    > Ale, celem ustalenia uwagi, odnosiłem się do ogólnego przykładu.
    > Przykładu, w którym ktoś łamie "swój", dotyczący tylko jego
    > przepis, a nie narusza żadnego prawa danego "mi" (takiego,
    > jak moje pierwszeństwo).
    > Poprzednik nie wspominał o wymuszeniu pierwszeństwa przy okazji
    > przejechania na czerwonym, a o samym przejechaniu :|

    Ta, wiem - podałem nieco mniej ogólny przykład.