  • Data: 2002-06-04 23:14:44
    Temat: Re: Pozew o e-mail
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    PAVO wrote:

    > Witam wszystkich,
    > Piszę na tę grupę pierwszy raz i bardzo serdecznie proszę o pomoc w
    > następującej sprawie:
    >
    > Pewnego dnia wysłałem do znajomego e-mail z jakimś głupim tekścikiem (nie
    > żadne zdjęcia, pogróżki, wirusy itp.). Problem w tym, że aby zrobić mu
    > kawał, podszyłem się pod konto jego szefa podając jako adres nadawcy e-mail
    > jego szefa (okazało się, że taki w ogóle nie istnieje, ale serwer firmy jest
    > prawidłowy). Dziś dowiedziałem się, że szef znajomego się jakimś cudem
    > dowiedział o sprawie i chce mnie skarżyć o ... podszywanie się pod niego!
> [...]

    Mysle, ze jest falszowanie korespondencji sluzbowej/firmowej, gdyz
    istotne jest na kogo zostala zarejestrowana domena.
    A domena to jak papier firmowy czy pieczatka.
    Moglbym twoj czyn zatem porownac do uzycia papieru firmowego
    i napisania na nim pisma o tresci jak e-mail i zaadresowaniu
    do odbiorcy, ktorego wymieniasz.

    Sprawa ta pewnie trafi do sadu dla zasady, a moze wczesniej do
    prokuratury.
    Dla ciebie zart a dla firmy zagrozenie, ze w jej imieniu mogles rozeslac
    takze inne e-maile, moze nawet zamowienia, propozycje umow itd.
    Musi sie zatem obronic przed niespodziankami wnoszac powodztwo.

    Jacek